verkeerde aanschaf?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pim, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Een vraagje aan de mama's op de site. Je ziet tegenwoordig zoveel babyspullen dat ik me wel eens afvraag of het allemaal handig/noodzakelijk is.

    Welke dingen hebben jullie aangeschaft en vinden jullie achteraf bezien niet handig/ niet noodzakelijk/zonde van het geld etc.

    Pim
     
  2. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Hoi Pim,
    Ik ben dus zo'n moeder die zich niet laat meeslepen door wat allemaal handig zou zijn voor de baby.
    Ik heb op het begin alleen het noodzakelijke gekocht en als de baby er eenmaal is merk je eigenlijk vanzelf wat nog handig zou kunnen zijn.
    Laat je in ieder geval niet gek maken door "al" die spullen.
    Gina
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Zo steek ik dus ook in elkaar. Vandaar mijn vraag. Ben benieuwd naar de antwoorden!

    Pim
     
  4. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik moest even nadenken, maar ik kwam hierop;
    *wattenstaafjes speciaal voor de kleine (je mag officieel niet met die dingen in hun oor, en met wassen kun je het ook wat schoonmaken met het washandje)
    *flessentang (ik gebruikte gewoon de vleestang)
    *flessen sterilisator ( ik kookte de flessen in een pan met water)

    Verder weet ik het zo snel even niet.
     
  5. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik denk zelf dat meer dan de helft overbodig is! Een bedje, een verschoonplek (desnoods de tafel), voldoende flesjes, spuuglapjes, kleertjes en sopjes kom je al een eind...

    Waarom zoveel stelletjes kleding, een super-mooie babykamer, én een tubby-tub én een badje, de meest luxe kinderwagen, een electrische kruik...

    Maar ik doe er net zo graag aan mee! De spullen geven aanstaande ouders misschien een goed gevoel. Je kan je voorbereiden op je kindje. Slimme zet van de marketing, als je ouders laat geloven dat je véél nodig hebt, wordt er ook véél verkocht. Ach, stiekem geniet ik er ook wel van, al die babydingen. Je krijgt maar één keer je eerste, toch?

    EEns ben ik het dus wel, met jullie hoor, met de helft van de spullen, net zo een goede uitzet voor de kleine!
     
  6. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik ben ook benieuwd naar de antwoorden, ik ben ook op zoek maar wil geen dingen aanschaffen die we niet echt nodig hebben.
     
  7. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Bij de eerste heb ik zo'n complete set voor de babykamer gekocht. Daar zat bv ook zo'n wasbakje bij, zou handig zijn als je je kindje op de commode zou inzepen. Dat ding heb ik dus nooit gebruikt, dus die komt er nu ook niet meer. En een luieremmer gebruikte ik ook niet, luier ging na het verschonen gewoon naar de prullenbak in de keuken.
    Flessen kookte ik ook gewoon uit in de pan, ging ook heel erg goed.
    Erg veel kleding in de kleinste maatjes ga ik ook niet meer kopen, de jongens waren er hier zo uit gegroeid.
    Ik zit nog wel te twijfelen tussen een tummytub of een gewoon badje om het kindje in te wassen, dubbel kopen vind ik ook weer zo onlogisch.
    En een speciale tas met aankleedkussen en zo vind ik ook weer niet zo nodig, een gewone leuke tas kan daar ook goed dienst voor doen.

    groetjes
    celiene
     
  8. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wat bij mij een groot verschil is tussen de mijn 1e zwangerschap en wat ik nu koop is toch wel dat ik ook veel naar 2e hands spulletjes kijk. Bij mijn 1e wilde ik alles nieuw, en als ik nu kijk, dan heb ik mss nog wel betere spulletjes voor mijn 2e op komst dan dat ik het splinternieuw voor de eerste was. Met 2e hands spulletjes ben ik wel kritisch hoor! Maar ik heb nu echt veeeeeeel mider geld besteed dan bij mijn zoon het geval was en de uitzet is niets minder luxe dan bij mijn zoon (de 1e)
    verder ben ik idd wel zo,n mama die eigelijk ook van die dingen koopt die mss niet eens zo handig zijn als ze in 1e instantie dacht. Zo heb ik een heerlijke fleecezak gekocht voor in de kinderwagen en nu blijkt dat ie er helemaal niet in past, zo heb ik al heel wat flesjes gekocht in de aanbieding, terwijl ik nog heel goed van mijn zoon weet dat ie maar uit 1 bepaalde soort fles wilde drinken, maar het leek me op dat moment handig om ook melk in te kunnen doen als je moet kolven (ik wil nl wel bv geven) Terwijl ik nu denk je weet niet eens of dat gaat lukken. Ik heb eeb handkolf gekocht, terwijl ik dat ook niet weet of ik er uberhaupt iets aan heb (ja mss wel handig om de druk van je borsten te halen bij stuwing) Qua kleertjes heb ik ook al de wereld gekocht, ik heb niet eens gewacht tot ik wist wat het werd en kocht toen al neutrale kleertjes en toen we wisten dat we een meisje dit keer kregen ben ik net zo hard weer gaan shoppen want meisjes kleertjes waren toch wel heel snoezig :oops: Achteraf mss toch wel geldverspilling!
    Ik denk dat zwangere vrouwen een hele goede aanwinst zijn voor de baby winkels en daar heel wat kopen met alle loslopende hormonen :D
    Liefs Carry
     
  9. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Die heb ik juist wel veel gebruikt;
    mijn dochter heeft exceem en mocht niet te vaak in het badje. Dus heb ik haar tussendoor opgefrist met behulp van dat wasbakje ;)

    Een luieremmer heb ik niet hoevenkopen, aangezien ik 5 jaar terug op de 9maandenbeurs een 'Nappy-wraper' heb gekregen. Gratis en voor niets, anders had ik 'm ook nooit aangeschaft ;)
     

Deel Deze Pagina