Hoi allemaal, Vandaag heb ik de 20-weken echo gehad en gelukkig was alles met mijn kindje helemaal in orde. Alleen gaf de echoscopiste aan dat de placenta nu maar 0,8 cm van de baarmoedermond af zit, dus dat hij nog wel omhoog moet gaan. Ook zit mijn placenta aan de voorkant. Ik heb begrepen dat de kans erg groot is dat de placenta nog omhoog komt bij het groeien van de buik. Maar ik lees ook dat je grotere kansen hebt op bloedingen, etc. Bij de bevalling van mijn zoontje lag de placenta prima en ben ik toch 2 liter bloed verloren (placenta kwam niet los). Woensdag moet ik bij de verloskundige zijn, dus zal ik er wel meer over horen. Maar ik ben natuurlijk benieuwd naar ervaringen!!! Wie heeft dit ook gehad en hoe is het afgelopen?
Bij mijn dochter had ik dat ook. Toen moest ik met 30 weken terug voor een echo en toen lag hij wel goed. Ik heb verder ook geen bloed verlies gehad. Na de bevalling wel veel bloed verloren, maar dat kwam niet door de placenta. Mn baarmoeder trok niet samen.
Ja hier ook bij 20 weken laag en voor, is helemaal goed gekomen, doordat je buik nu hard gaat groeien groeit je placenta vanzelf mee Omhoog dus hopelijk blijft de ellende van bloedingen e.d. Je bespaart. Ik heb bij mijn eerste ook gehad dat de placenta bleef zitten na de bevalling (moest curretage ondergaan) maar dat had niks te maken met waar de placenta zat toen.
Hier zelfde verhaal als bij jou. Mij werd verteld dat hij tot de 30 weken omhoog kan groeien en verdwijnen. Ik krijg sowieso een geplande ks; dus voor mij ietwat minder zorgen, op de nare verhalen van bloedingen na .
Het kan zelfs nog helemaal op t eind gebeuren. Bij vriendin van me lag ie voor de uitgang, ook nog met 30 weken. Maar met 38 weken lag ie ineens helemaal bovenin! Ze is natuurlijk en vrij vlot bevallen