Combitest ja of nee

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by vruchtje24, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Combitest ja of nee

1. ja heb voor combitest gekozen

2. nee heb niet voor combitest gekozen

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie voor een combitest hebben gekozen?

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Nee, ik heb er eigenlijk bewust niet voor gekozen.
    Wij zijn nog jong en vallen niet in de risico groep. En zo'n combinatietest ik ook niet 100% betrouwbaar. En als het wel een mongooltje zou zijn, zou ik het alsnog niet weg laten halen

3. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,817
    4,057
    113
    Ik heb er ook bewust niet voor gekozen, omdat ik nooit een vruchtwaterpunctie zou laten doen ivm het risico en aan alleen een kansberekening heb ik toch niets (dat is voor mij persoonlijk).

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Wij hebben de combitest niet gedaan.
    Ik ben de eerste weken heel erg ziek geweest, op dat moment was ik er vrijwel zeker van dat ik nooit meer zwanger zou willen zijn! Mijn idee was toen ook dat ik, wat de uitslag ook zou zijn, dat ik de zwangerschap toch niet zou afbreken.

Mijn vriend vond toen wel, dat mocht er idd iets mis zijn, je er in dat geval wel op voorbereid bent.
    Op basis van alleen mijn leeftijd is de kans iets van 1 op 1000 ofzo. De verloskundige vertelde ons toen, dat stel dat de berekende kans bijvoorbeeld 1 op 400 of nog slechter uitkomt na de combitest, je toch niet in aanmerking komt voor verder onderzoek. Die krijg je pas als de kans groter uitkomt dan 1 op 150 (ofzoiets). Dan ga je je misschien alleen maar zorgen maken, terwijl er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand is.

Aangezien het voor ons ook nog maar erg kortdag was om het nog te kunnen regelen (was toen al bijna 13 weken), hebben we besloten om het niet te doen.

Maar aan de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat anderen het wel doen hoor. Als er een hele kleine kans uitkomt, ben je toch weer erg gerustgesteld dat alles goed is en dat is natuurlijk wel heel fijn!

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb het ook bewust niet gedaan.
    omdat wij niet in de risicogroep vallen.
    en omdat het me toch niet zo veel zou uitmaken.
    wel heb ik met de 12 wkn echo gevraagd of de nekplooi er gewoon goed uitzag en dat was zo dus...

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Oh dat is ook al een geruststelling dat je wel te horen krijgt of de nekplooimeting er goed uit zag maar verder geen kansberekeningen.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Wel vaag mijn gyn heeft er 2 wkn geleden helemaal niets overgezegd en nu begint echoscopiste er in ene over. Zo verwarrend.

gr vruchtje

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    niet raar dat je gyn er niks over zegt.. hij wil je niet ongerust maken denk ik.. volgens mij behoor jij niet tot de risicogroep.. vandaar denk ik :rolleyes: ;)

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij doen het wel, maar eigenlijk meer op aandringen van mijn man, van mij hoeft het niet maar het is uiteraard ook zijn kind,

9. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik doe het straks om 16u...zenuweeeeeen

10. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Ik heb het niet gedaan, omdat Downsyndroom voor mij absoluut geen reden zou zijn om mijn kindje te laten aborteren.

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb het wel gedaan. Mede omdat ik een paar weken daarvoor een hele zware bloeding had gehad. Ik wilde dus gewoon zekerheid al is het nooit 100%.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Meiden ik heb het er met manlief over gehad en we zijn eruit. We gaan GEEN combitest doen.

Bedankt voor jullie reacties.

gr vruchtje

13. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Wij hebben het bij ons zoontje niet gedaan en doen het ook nu niet.
    Ondanks dat down bij mijn man in de fam voorkomt.
    Down of niet, ons wurmpie is gewoon welkom en mocht het zo zijn, dan zij het zo.
    Zo denken alle nichten en neven er overigens over, maar dat zal komen doordat we het gewoon zijn.

14. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Mijn gyn zei vandaag dat Down maar in 5% erfelijk is.
    Het kan dus iedereen overkomen, het is gewoon pure pech.

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De combitest is niet alleen om de kansen op een kindje met Down te berekenen maar ook voor andere (niet levensvatbare) afwijkingen. Oh en bij het afbreken van de zwangerschap na een diagnose als Down of dergelijke afwijkingen spreek je niet over een abortus, dat is namelijk heel wat anders.

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies, heel veel mensen zijn nog niet goed genoeg geinformeerd helaas..

17. es1977

es1977 Actief lid

Aug 25, 2008
    153
    0
    0
    Zwijndrecht
    Wij doen het ook niet ik heb 3 andere dochters daar is nooit bij over nekplooimeting gehad en nu doe ik het ook niet.
    Je hebt bij die nekplooimeting geen definitieve uitslag en daarom doe ik het niet is alleen een kansberekening en een vruchtwaterpunctie zou ik niet laten doen.

18. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik heb het bij de eerste niet gedaan, maar bij de 2e laat ik het wel doen. En vergeet niet dat de kans groter is om een Down-kindje te krijgen als je ouder bent. Maar er zijn zat jonge mensen die ook een Down-kindje krijgen. Dus denk niet zo van: o, ik ben jong, dus mij gebeurt het niet.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

20. Sheri

Sheri Actief lid

Jan 31, 2008
    194
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb het niet gedaan wel de vruchtwaterpunctie ivm mijn leeftijd gelukkig is het alles oke!

Share This Page