Hoi, Ik zit een soortgelijke situatie, vandaar dat ik hier toch even wilde reageren. Wij weten sinds vorig weekend dat we zwanger zijn en zaten gelijk op een roze wolk. Ik heb drie testen gedaan, omdat we het maar niet konden geloven. Ook omdat de eerste test een vrij lichte streep aangaf. Ik zou nu in mijn vijfde week moeten zitten, maar ik weet dat de bevruchting in het weekend van 2 en 3 april heeft moeten plaats vinden ( 20 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie en we hebben het alleen dat weekend gedaan). Dus ik ben nog vrij kort zwanger en sowieso nog heel onzeker. Ook omdat dit ons eerste keer is. Gister eind van de middag had ik ineens wat roze afscheiding en begon later ook te bloeden. Ik heb toen met de ha gebeld en die zei dat ik de vk moest bellen zodra het meer werd. 's avonds bloedde ik inderdaad meer en had ik last van steken vanuit mijn lies. Die steken trokken vrij snel weg. Vannacht nauwelijks gebloed, maar vanochtend is het bloeden toch wel heviger geworden. Een soort lichte menstruatie met helder rood bloed en wat donkere stukjes erin. Ik maak me hier heel erg druk om. Ik moet maandag naar de ha en ook de vk neemt maandag weer contact op. Ik heb vandaag toch nog een test gedaan en ook die geeft een tweede streep. Je begrijpt misschien wel dat ik in grote onzekerheid verkeer en graag van andere de ervaringen wil horen om een beeld te krijgen wat er aan de hand kan zijn. Heeft iemand een idee? Kan het nog goed komen met ons ukkie of raak ik het echt kwijt? Ik hoor graag van iemand! Liefs een onzekere jonge vrouw met nog een sprenkeltje hoop!
Net weer terug bij de gyn vandaan, weer een andere gyn, maar wel een hele aardige. (maargoed als ze maar kundig zijn). Mijn hcg is gestegen van 4200 naar 5000, ten opzichte van vrijdag dus wel een lichte stijging. Het schijnt dat je placenta ook na een mk of bij een beginnende mk nog hcg kan produceren, en dat je hcg hierna ook nog heel lang in je lijf blijft zitten. Wat de andere gyn vrijdag zag (een klein rondje in de baarmoeder) zag de gyn vandaag niet. Hij zag wel vlakbij mijn rechter eierstok iets zitten a 7mm. Hij kon alleen niet zien of het op mijn eierstok zat of er vlakbij. Mocht ik pijn krijgen, moet ik meteen bellen naar het zh. Helaas moet wel geconstateerd worden dat het geen goede zwangerschap is. Het zal eindigen in een miskraam, of een bbz. Dus we hopen nu dan maar op een miskraam, alhoewel het wel gek is om te zeggen dat je daar op hoopt... Ik blijf voorlopig onder controle van de gyn, totdat mijn lichaam weer normaal is. Morgen weer terug voor bloed prikken en een echo en zo zal de komende tijd er wel uitzien. Ik hoop maar van harte dat het niet weer zo lang gaat duren zoals mijn mk in september. Toen heb ik 3 maanden bij het zh gelopen omdat het hcg maar niet uit mijn lijf wilde. Bij de eerste mk heeft het 1,5 jaar geduurd voordag we zwanger waren. Nu een paar maanden. Het is zo lastig omdat het nu zo onzeker is allemaal. Kan een mk of een bbz zijn, en wie zal zeggen hoe lang het weer gaat duren voordat mijn lichaam weer normaal is?? En hoe lang het dan weer gaat duren voordat wij weer zwanger zijn?? En wie zal zeggen of het dan wel goed gaat?? Allemaal onzeker, dus flink shit dit allemaal.... Mijn vorige zw was ik 8 mei uitgerekend, en ik had zo gehoopt voor deze datum weer zwanger te zijn. Toen ik op 6 april een positieve test had was ik door het dolle heen, zeker omdat het dan ook nog een 2016 beebje zou worden. En nu.... Nu is mijn droom weer in duigen....