Echo met 5,5 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Dana1989, Oct 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

Apr 1, 2014
    754
    404
    63
    Hallo meiden,

Ik heb volgende week 3 november een echo. Ik ben dan 5 weken en 5 dagen volgens mijn berekening. Ik krijg dan een inwendige echo. Ben erg bang dat er nog niets te zien is. De verloskundige vertelde dat ze dan ook gaan kijken of er al hartactie is maar lees zoveel verschillende verhalen dat het hartje zo vroeg niet klopt maar pas met 6 weken. Wat kan ik allemaal verwachten met deze echo? Is er al wat te zien? De reden voor een vroege echo is omdat ik hiervoor al 3 miskramen heb gehad? Zijn er dames die met 5,5 weken al een kloppend hartje hebben gezien?

2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Hoi hoi,

Ik heb met 5,4 bij mijn dochter een echo gehad, ook inwendig ivm dat we toen door hormonen zwanger geraakt waren.. Toen was er al een mooi kloppend hartje te zien. En als je nog geen hartje ziet, kunnen ze aan de groei van het vruchtje ook een hoop opmaken..

Houd hoop, makkelijker gezegd dan gedaan.. Maar ik duim voor je..

3. Amber1994

Amber1994 Actief lid

Oct 1, 2014
    209
    0
    0
    Hoi hoi,

Het kan idd zijn dat je nog niks kunt zien. Hou daar rekening mee. Ik had met 6 weken een echo ivm een bloeding, daar nog geen hartactie op te zien. Volgende dag nog een echo en daar een mooi kloppend hartje. Dus 1 dag kan al heel veel verschil uitmaken.

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Met 5.5 weken ook een echo gehad met mooie hartactie te zien.
    Spannend suc6!

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Hier bij 5.3 een echo gehad en er was helemaal niks te zien, alleen een vruchtzakje dus houd er ook rekening mee dat er misschien niks te zien is en dat je zwangerschap dan wel gewoon prima in orde is. ik ben nu 18 weken en mijn termijn klopte precies, dus het is ook niet zo dat ik nog eerder voor de echo was dan die 5,3 weken want toen kwamen we uit op 1 april en dat is nog steeds mijn uitgerekende datum.

6. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Hier met 5,4 weken een echo gehad en geen hartactie, wel mooi vruchtzakje enz. Terug met 6,2 en wel hartactie. Hier ook vroege echos ivm meerdere miskramen.

7. Lemur

Lemur Lid

Jul 20, 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest. Ik had deze 'vroege' afspraak omdat we al meer dan een jaar aan het proberen waren voor een 2de kindje en 2 weken geleden had ik net een positieve test.

Vandaag dus 5 weken en 5 dagen en een eerste echo gehad. De gynaecoloog waarschuwde me op voorhand dat er waarschijnlijk weinig te zien ging zijn, maar ze was zelf verbaasd toen er ineens een kloppend hartje te zien was. Fantastisch! Maar blijkbaar eerder een uitzondering. Nu moeten we wel wachten tot half december voor de volgende echo.

Veel succes!

8. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

Apr 1, 2014
    754
    404
    63
    Dankjewel meiden, ik laat jullie weten hoe het maandag is gegaan :)

9. Meizel

Meizel Actief lid

Apr 26, 2014
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veel succes maandag! Hopelijk kan je een mooi hartje zien :)

10. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

Aug 30, 2011
    609
    0
    0
    En hoe is het gegaan vandaag? :)

Share This Page