Echo met 5 weken cyste in eierstok

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by minou1994, May 29, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minou1994

minou1994 Lid

Sep 18, 2016
    33
    9
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Maandag heb ik een vroege echo gehad. In de baarmoeder was een holte te zien passend bij 5 weken zwangerschap. Maar er was ook een cyste te zien in mijn eierstok. Nu begin ik steeds meer last van mijn zij te krijgen. De verloskundige gaf aan dat als ik buikpijn zou krijgen ik moest bellen.. maar nu wil ik dus ook niet te vroeg bellen.. wie heeft hier ervaring mee?

2. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

Jun 4, 2011
    672
    28
    28
    Female
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Heeft ze ook verteld wat het protocol is bij een zwangerschap terwijl je een cyste hebt?

Ik heb er geen ervaring mee. Alleen zonder zwangerschap. Maar ik zou niet te lang wachten met bellen.

3. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,226
    1,262
    113
    Ik heb bij m’n 2e zwangerschap ook een cyste gehad bij m’n eierstokken en ik moest bellen bij steken in m’n zij. Als je twijfelt zou ik gewoon bellen. Beter een keer te veel dan te weinig. Bij mij was bij de termijn echo de cyste weg. Ik begreep dat het vaker voorkomt, maar dat ze het meestal niet zien omdat het vroeg in de zwangerschap is en bij de termijn echo meestal alweer verdwenen is.
    Ook deze zwangerschap was er weer een cyste te zien. Ze hebben em opgemeten om te kijken of ie bij de volgende echo kleiner of groter is. En inderdaad weer bellen bij pijn in m’n buik/steken in de zij.

4. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Cyste is normaal in het begin dat is het corpus luteum die houdt de zwangerschap in stand. Hebben ze daar niks over gezegd.?

5. Mejm

Mejm Actief lid

Mar 21, 2019
    237
    152
    43
    Female
    Ik heb er 3 gehad in mijn eierstok tijdens de zwangerschap, gezien met 6 weken.Is niks over gezegd, werd alleen gekeken of ze niet groter werden. Na de 20 weken waren ze weg...

Maar als jou gezegd wordt dat je moet bellen als je pijn hebt, dan zou ik dat doen! Al willen ze het alleen maar in je dossier schrijven, maar msschien willen ze je toch even zien.... ik zou gewoon even bellen ;)

6. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    als je pijn hebt, gewoon bellen

bij mn eerste zs bleek ik ook op de eerste echo een cyste te hebben. ik was dan 6 weken. de gyn zei dat dit vaak zo was en dat dit normaal gewoon wegtrekt. inderdaad er verder nooit meer iets over gehoord dus was ok/weggetrokken

Share This Page