Hoi hoi, gisteren ben ik op verzoek van de huisarts naar het zknhuis gegaan ivm lage rugpijn en bloed in mijn urine. (mijn zoontje is 7 wkn te vroeg geboren en het begon ook met lage rugpijn en toen bleek ik dus al 6 cm ontsluiting te hebben). gelukkig gelukkig gelukkig had ik nog geen weeen. ze hadden ook mijn baarmoedermond opgemeten, zowel uitwendig als inwendig...... met de inwendige echo was zowel de gyn, als de vk druk aan het kijken en dachten ze dat mijn baarmoedermond nog gesloten was en 3 cm was. ze hebben ook nog met de hand gevoeld, maar dat deed behoorlijk pijn.... uiteraard ook uitwendig geprobeerd met echo maar daar was het ook moeilijk op te zien. mijn vraag is wie heeft er ook een baarmoedermond opmeting gehad, met hoeveel weken en hoeveel cm was jouw baarmoedermond toen. ze zeiden bij het verlagen van het zknhuis wel dat het goed zat, maar toch twijfel ik... omdat hun zo twijfelde.
Hey. Ik heb met 20 weken een meting gehad inwendig en toen was hij 4,5 cm. Op 26 maart ivm harde buiken naar t zkh gegaan en toen was hij 3,5. De dag erna zou ik een nachtje zkh doen om met een prik een nachtje te kunnen slapen en toen hebben ze ivm harde buiken weer opgemeten en toen was t binnen 24 uur van 3,5 cm naar 1,5 cm gegaan. Dus toen een week in t zkh gelegen met weeremmers en longrijpers. Voordat ik na die week naar huis mocht is er weer gekeken en werd er 1,1 cm gemeten. Nu volledide bedrust sowieso tot 34 weken. T is volgens de gyn wachten totdat t door gaat zetten. Harde buiken zijn er namelijk nog steeds. Minniemouse
1 meting is altijd moeilijk, neem aan dat je binnenkort terug moet komen? Hier mijn rijtje, heb je misschien een beetje vergelijk 18 weken: 45 mm 21 weken: 45 mm 24 weken: 38 mm 27 weken: 35 mm 28 weken: 30 mm 29 weken: 33 mm
Ik heb 2 metingen gehad.Beiden dmv een inwendige echo. 15 weken: 4.90cm 21 weken: 4.38cm De volgende meting met 28 weken tenzij ik eerder klachten krijg.
Ik had bij 29 weken 1,8 cm. Werd mij gezegd in het ziekenhuis dat het helemaaaaaaaaaaaaaal niks zegt (ik weet wel anders, zie het topic cerclage maar bij prematuren) en second opinion in AMC gaf oook 1,8 en zeiden dat het goed was. WEet je, als het 1x fout gaat is het pas reden om wat te doen. ZE weten donders goed dat het niet goed is, maar je komt pas in een protocol als het de eerste keer goed fout is gegaan. Ik ben bevallen van 34 weken. Niemand heeft mij trouwens meer gesproken na de bevalling, wat dus de oorzaak was............ heel frappant. 3 cm is volgens mij prima. ZE kunnen het het beste even een paar keer meten, om te zien of het gelijk blijft. Succes!
mijn baarmoedermond wordt elke week gemeten, in het begin elke twee weken ivm met een uterus bicornis (hartvormige baarmoeder) en tot nu toe is hij altijd zo tussen de 4 en 3,8 cm geweest.
Met 22 weken was die van mij op 2.1cm. Mij werd toen verteld dat ik het heel rustig aan moest nemen en dat ik risico liep op een vroegbevalling. Na een week totale rust hebben ze opnieuw gemeten en was ik weer op 3cm, dus uit de "risico zone".
mijn was vorige week 4 cm en vandaag 3,2 cm Heb zoiezo kans op vroeggeboorte (beetje hetzelfde verhaal als faith88) Ik maak me er niet al te druk om omdat ik toch weet eerder te ga bevallen... (zoontje is met 35 weken geboren) Je kunt toch vrij weinig doen dan goed op jezelf te letten het kan namelijk binnen 24 uur gebeuren maar ook in een paar weken....Hij moet ooit eens beginnen met verweken toch?
Bij mij is het bij 31 weken opgemeten. Ik had toen 1cm ontsluiting en mn baarmoedermond was ongeveer 27mm.
Ik heb vorige week een inwendige echo gehad. Voelde al een aantal dagen minder leven, na een half uur aan de CTG merkten ze harde buiken op en ik gaf aan dat ik alleen maar regelmatig krampen heb gevoeld, echt nare krampen. Ze zeiden dat m'n baarmoedermond toen 4cm was, niks aan de hand gelukkig
Ik ben afgelopen week opgenomen geweest ivm premature contracties. Om te beoordelen of het weeën waren hebben ze á 2 uur de baarmoedermond gemeten dmv inwendige echo's. Deze bleef gelukkig gelijk op 3,7cm. Voor de zekerheid hebben ze ook gevoeld, maar de baarmoedermond is nog stevig. Pas als deze 'week' wordt zijn er gevolgen. Wat ik begreep maakt het neit zoveel uit hoelang het is, maar meer of het korter wordt.
Ik krijg vanaf week 16 elke 2 weken die metingen. Mijn dochtertje kwam 3 maanden te vroeg. Heb er nu nog geen ervaring mee maar wat ik om mij heen lees is dat de lengte kan verschillen de ene of andere keer. Sterkte ermee!
Klopt de lengte is een beetje variabel. Ik heb hier met 28 weken een meting gehad die korter was dan de meting op 30 weken. Het ligt een beetje aan de echoscopiste (evenals met groeiecho's doet een mm verschil in het lijntje al heel veel) en hoe het kindje ligt. Jeetje Fleur, wat een vechtertje is je dochter geweest! Hopelijk blijft jullie ukje deze zwangerschap langer zitten, wat een heftige tijd moet dat geweest zijn!