Echo met 5 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Daan04, 28 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

    Daan04 Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.985
    18
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi meiden,

    Vraagje hoor. Vanwege medische redenen, krijg ik een vroege echo. Nu wil mijn gyn dit graag met 5 weken al. Maar dan is er nog geen hartje te zien denk ik? Ik zelf zou het graag een weekje later willen, zodat we ook eventueel het hartje al zouden kunnen zien.
    Wat zouden jullie doen?

    Liefs!
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.946
    5.656
    113
    Vrouw
    Met 5 weken is er nog geen hartactie te zien. Een hartje gaat kloppen met 5+3 weken. Waarom krijg je een vroege echo? Persoonlijk zou ik zeker een weekje wachten, dan is de kans in ieder geval groter dat er hartactie te zien is, al kan dat ook nog op het randje zitten.
     
  3. Daan04

    Daan04 Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.985
    18
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Omdat ik waarschijnlijk ook weer geopereerd zal moeten worden. Willen ze me strak blijven volgen.
    Ik ga dan inderdaad even de poli bellen, wil zelf ook graag gerustgesteld zijn na een echo
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.886
    15.184
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou zelfs 2 weken extra wachten, dus met 7 weken de echo doen zodat je zeker bent van hartactie icm je termijn
     
    nosilla en Daan04 vinden dit leuk.
  5. Aschanti

    Aschanti Lid

    6 mrt 2024
    49
    52
    18
    Vrouw
    Ik heb een echo gehad op 5+5 weken. Er was nog geen hartje te zien. Ik moet 2 april terug want dan ben ik 6+4, dan zou het er wel moeten zijn. Pin je er dus niet op vast, want het kan dus effectief dat er nog geen hartje te zien is!
     
  6. Jessiebas

    Jessiebas Lid

    19 nov 2023
    22
    0
    1
    Hoi allemaal,

    Ik had mijn vraag al in een eerder topic gesteld maar dit past beter.

    Gisteren eerste echo gehad (ivm eerdere miskramen etc)

    Eerste dag laatste menstruatie 18-2
    Positieve ovulatie test 8-3
    eerste positieve zwangerschapstest dinsdag 19-3

    nu had ik vandaag de eerste echo en hier was een vruchtzakje met dooierzakje op te zien. Alleen was de grootte pas 4+1 terwijl ik had gedacht op basis van menstruatie 6+4 en op basis van ovulatie 5+6 te zijn. Dit was een flinke teleurstelling.

    Moeten over 2 weken terug.

    nog iemand dit gehad en toch goed nieuws uiteindelijk?
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.946
    5.656
    113
    Vrouw
    Je telt altijd vanaf je ovulatie niet vanaf je menstruatie omdat je een langere of kortere cyclus kan hebben. 8 maart positieve ovulatietest is uiterlijk 10 maart eisprong en maakt dat je vandaag dus 5+5 weken zwanger bent. Je lijkt dan bijna 1,5 week achter te lopen wat opzich wel veel is. Al is een meetfoutje zo gemaakt op dit termijn en kan je zomaar ineens langer of korter zwanger zijn volgens de meeting. Je kan enkel afwachten tot de volgende echo, je zou dan zeker een vruchtje en kloppend hartje moeten zien, want dan ben je 7+5.
     

Deel Deze Pagina