Dag dames Ik ben nu 17weken. Af en toe al last van harde buiken en ben best een beetje angstig. Even kort het verhaal. Heb een conisatie gehad en blijft nog een +- 1,5 cm over van men bmh(is nooit nauwkeurig nagemeten enkel in de vlucht) Heb al 2 (rand) prematuurtjes dus volgens de gyn Is de kans 85%groter op een prematuurtje nu. Mijn gyn is echter ook zwanger en gaat bijna op verlof. Kan ik vragen om een baarmoederhals meting zodat deze echt nauwkeuriger in 'men dossier kan?voor de vervang gyn etc? Heeft dit veel nut zo een metingen? Wat is wijsheid? Alvast bedankt voor de reacties
Vragen kan altijd, de gynaecoloog kan het beste inschatten of het voor jou van nut is. Ik heb het er ook over gehad ivm een bevalling met 32 weken bij de vorige zwangerschap. Hier was de keuze aan mij, omdat een korte bmm niet altijd iets hoeft te betekenen (er schijnen veel vrouwen mee rond te lopen zonder problemen). Uiteindelijk vorige week s avonds langs geweest ivm regelmatige harde krampen en toen is die opgemeten en was hij 5 cm.. maar dat kan in een week natuurlijk ook weer veranderen, ik voel me nu minder ongerust maar het blijft een dingetje
Ik heb juist een zwakke baarmoedermond. En heb in alle 4 mijn zwangerschappen 2 tot 3 x per maand een meting gehad.De eerste rond de 15 weken. Nu zelfs een cerclage met 22 weken gekregen. Vorige zwangerschappen had ik en opname hierdoor maar pas na de 26 weken . Als jij je er ongerust over maakt zeker erom vragen!! Je ben niet voor niets bij de gyn. onder controle.En misschien is het deze keer wel slecht en wil ze een cerclage plaatsen.Dan doen ze meestal als de bmm korter is geworden of te kort of het niet aankan.
Heb de meting gevraagd. Was naar mijn normen nog goed. Gaan ze nu wel elke controle doen. Moet wel beginnen met utrogestan 200mg voor de harde buiken. En ze hebben me op het hart gedrukt echt wel te bellen en langs te gaan als ik me zorgen maak en teveel harde buiken krijg.