Was jij zo lang zwanger als je verwachtte?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ElisabethMather, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElisabethMather

ElisabethMather Actief lid

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    Ik wou even vragen wie hier dacht zoveel weken zwanger te zijn
    en dan toch een verassing kregen bij de echo dat je
    langer/korter zwanger was ?? :D

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik dacht bij mijn eerste echo precies 7 weken te zijn, dit omdat ik wist wanneer mijn eisprong was geweest
    Bij de echo bleek ik 6w2d te zijn
    Uiteindelijk met de termijnecho wel weer vooruit gezet en is de uiteindelijke datum 1 dag later dan ik dacht toen ik net zwanger was

3. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Bij de 1e klopte het met wat ik dacht.
    Bij de 2e kreeg ik een week extra kado. Dacht nl een week korter zwanger te zijn!

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Uitgegaan van de 1e dag van mijn laatste menstruatie dacht ik verder te zijn dan ik was. Ik was heel onregelmatig van tevoren dus ben toen teruggezet. Maar bij de 2e echo weer vooruit gezet.

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik had geen idee wanneer ik bevrucht zou zijn. Dacht weer een hele lange cyclus te gaan hebben, heb blijkbaar een lichte vorm van pcos, en daarom naar de huisarts voor controle. Bleek ik die maand zwanger te zijn!

Vanaf dan had ik altijd onmiddellijk de datum 29/09 in gedachten om te bevallen. Ik zou dus op de eerste echo 7w5d zijn. En wat bleek, ik was exact 7w5d zwanger :$. En ik ben ook effectief op de 29ste bevallen :D. Om 00.02u is ons meisje geboren! Mijn gevoel zat er dus knal op, ongelooflijk maar waar :p.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja beide keren klopte het hier eerste dacht ik 10+5 dat werd 10+6
    Deze zwangerschap dacht ik 9+3 en dat was ook 9+3 met de termijn echo nog wel een dagje kado gekregen hihi

7. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Bij de eerste had ik eigenlijk geen idee, wist namelijk ook niet wanneer mijn eisprong was geweest (was meer klussen op geluk, had totaal nog geen verstand van mijn cyclus hihi). De tweede klopte het precies, op de dag af. En nu denk ik zelf 2 dagen korter te zijn, maar volgens de vk 2 dagen langer dus. Kan eigenlijk niet, want ik heb ovulatietesten gebruikt en ik voelde mijn eisprong... op de datum wanneer zij zegt dat ons mannetje verwekt is heb ik niet eens seks gehad hihi :D

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik had een rare cyclus de ronde waarin ij zwanger raakte. Maar door temperaturen wist ik ongeveer wanneer mijn uitgerekende datum was. Bij de eerste echo kreeg ik 1 dag kafo en bij de termijnecho nog eentje. Dus t klopte aardig.

9. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik dacht 7 weken te zijn en met de echo was ik 6 weken en 5 dagen. 1 dagje terug gezet dus.

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben zwanger geworden door een verse tp na IVF en wist dus wanneer ik exact 7 weken zou zijn. Toen bleek de baby echter 2 dagen voor op schema te lopen en inmiddels loopt hij een week voor. Toch houden ze bij mij de datum van de punctie aan om de uitgerekende datum te bepalen.

11. ladytutje

ladytutje Lid

17 sep 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik dacht 6 en 4 dagen te zijn bleek met eerste echo week korter , dus 5 en 4dagen week later weer echo gehad kloppend hartje en 6+4 weken zwanger , nu wachte tot 18 okt dan termijn echo ben benieuwd, ben nu ( vandaag maandag) 7 weken prescies,

12. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik dacht ongeveer 8 weken, maar bleek er 10 te zijn.

13. ButterflyM

ButterflyM Bekend lid

3 mrt 2013
    566
    5
    18
    Ik dacht bij de termijn echo precies 10 weken te zijn maar ik ben 5 dagen vooruit gezet.

14. nono

nono Niet meer actief

Je hoeft ook niet op die datum seks te hebben! Ik had seks op een maandag en op donderdag mijn eisprong.. Kan je nagaan. :D zaad blijft soms wel lang goed in je lichaam

15. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ik was 7w1d ipv 8w. Ik had dit wel verwacht want had erg onregelmatige cyclus en die termijn was gewoon bepaald uitgaande van mijn laatste cyclus. Dus ik schrok er niet echt van!

16. Om eerlijk te zijn vond ik het nogal verwarrend toen ik zwanger bleek te zijn.... Ik had me er nog nooit in verdiept hoe het werd berekent, dus ik dacht dat je pas zwanger was vanaf het moment dat de bevruchting had plaatsgevonden.... Terwijl ze bij de verloskundige dus rekenen vanaf je laatste menstruatie.

Ik dacht dus dat de bevruchting op 28 januari was geweest, maar dat bleek dus niet zo te zijn.... ik was 2 weken later pas bevrucht. Maar wel net zo lang zwanger als dat ik dacht, omdat je dus 2 weken cadeau krijgt, zeg maar... ;)

17. ElisabethMather

ElisabethMather Actief lid

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    Even een vraagje he wat
    is dat 13+3 etc... ?
    Weken plus dagen ofzo ?

Zie wel dat heel veel mensen toch ongeveer aardig goed
    zaten hier dus !

En als ze je ''terugzetten'' ofzo is het dan omdat de baby toch
    niet helemaal zo is als het hoort te zijn of..?

18. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Was 5 dagen korter zwanger dan ik dacht.

19. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18

Uhm 13+3 is inderdaad weken plus dagen. Als ze je terugzetten is dat vaak omdat je eisprong later was dan je dacht of je innestelling bijvoorbeeld wat trager. Natuurlijk kan de baby dan ook niet zo groeien als hoort, maar dat hoeft echt niet. Ik ben 5 dagen teruggezet, maar alle echos zijn verder goed (nu 30 wkn). Niks mis met de baby, niks wat niet is zoals het hoort.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja op kop af bij alle drie

allemaal uitgerekend op een dinsdag en allemaal 3 dagen naar voren gezet

Deel Deze Pagina