Hoi dames, Vandaag heb ik bloed laten prikken en over twee weken heb ik de echo voor de combinatietest. Nu ben ik helemaal vergeten te vragen hoe dat met de uitslag zit. Krijg je die van de bloedtest en de echo tegelijk, of hoor je van de bloedtest helemaal niks als het goed zit (kan me haast niet voorstellen, aangezien de uitkomst geen ja of nee is, maar een percentage), of is het weer anders? En hoe lang zou ik hier ongeveer op moeten wachten? Moet ik er achteraan bellen of word ik gebeld? Of kan ik dit beter met de vk bespreken? Ik wil niet om ieder wissewasje bellen..
bij ons werkt het zo: bij de echo vertellen ze direct wat de nekplooidikte is. De precieze bloeduitslagen worden nooit medegedeeld (zegt de meesten ook niets). Ze klokken de nekplooidikte dan meteen na de echo in en aangezien de loedwaardes dan al bekend zijn, kan het RIVM meteen berekenen wat je risico is. Je krijgt dan na een paar werkdagen een brief thuis. Bij ons stond daar alleen in dat ik geen verhoogd risico had (zonder getallen, vond ik zo raar). Ik heb dus meteen naar mijn ziekenhuis gebeld en daar konden ze vertellen wat het precieze risico was (lijkt me toch dat iedereen graag wil weten of het 1:201 of bv 1:2001 was) maar kan me voorstellen dat de procedure per zks of vk verschilt succes!
Ik had 2 weken voor mijn echo bloed laten prikken. Bij de echo hebben ze de nekplooi gemeten. De resultaten van het bloedonderzoek had ze al binnen gekregen, dit zette ze samen met de uitslagen van de nekplooimeting en mijn leeftijd in een computerprogramma, en daar rolde een kansberekening uit. De uitslag hiervan werd meteen met ons besproken. Normaal gesproken zou ik een brief mee hebben gekregen voor de VK maar de printer deed het niet. De brief is dus nog later naar de VK gestuurd.
Ik kreeg binnen 2 werkdagen na de echo een brief thuis gestuurd met de uitslag. Als de uitslag slecht was dan zou ik gebeld zijn door mn verloskundige. Ik kreeg wel de nekplooidikte te horen, maar het moet altijd in combinatie met het bloed en die had ze bij mij dus niet. Verschilt per instelling denk ik!
Ik kreeg een combinatie echo en meteen erna kreeg ok de uitslag van de gynaecoloog. En ik kreeg een brief mee voor de vk en toen ik meteen daarna er naar toe ging toen kreeg ik de uitslag van de Bloed test en die heb ik ook mee gekregen. Heel veel succes