echo met 6 wkn zinvol?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nispie, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik ben bijna 5 wkn zwanger na een miskraam. Spannend dus!
    Nu krijg ik bij 9 weken mijn eerste echo... Nog een maand wachten dus.

Nu zie ik dat je bij verschillende pretechobureau's ook al vanaf 6 weken terecht kan. Uiteraard op eigen kosten.
    Is dit zinvol? Of zorgt het juist voor meer stress als er (nog) geen hartje te zien is op dat termijn?

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Het is op het randje.
    Ik kreeg mijn eerste echo met 6w 3d en toen zei de vk van te voren: het kan zijn dat ik nog geen hartje kan vinden hoor.
    Nu kon ze hem wel vinden maar het had dus niet raar geweest van niet.
    Ik zou toch wel zeker wachten tot 7 weken (aangezien je hem zelf moet betalen dan).
    Ik ging trouwens met 11 weken naar een pretecho bureau om te checken of mijn kindje nog leefde (was erg angstig na 2 miskramen) en toen was ze zo lief dat ik gratis nog een keer mocht terugkomen.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inderdaad op het randje. Ik zou afwachten met 9 weken is de miskraamkans sowieso minder dus heb je meer zekerheid.

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik had bij 6 weken wel kloppend hartje

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik zou het niet doen. De kans is behoorlijk groot dat je nog helemaal geen kloppend hartje ziet, en dan is de spanning alleen maar groter. En zelfs als je wel enige hartactiviteit ziet, is het nog zo pril, dat het ook geen zekerheid geeft.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou absoluut wachten! 6 weken is echt te vroeg. Als je al wat ziet dan is het zo pril dat het alleen maar onzekerheid geeft. Volgens mijn ziekenhuis is 9 weken optimaal. Als het hartje dan klopt dan is de kans heel klein dat het daarna alsnog mis gaat.

7. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het echt niet doen. De kans is best reëel dat je geen hartje ziet en dan ga je je vast druk maken. Hier een echo gehad met 8 weken, dat vond ik wel erg prettig.

8. Bij mij zou wachten tot 9 weken juist alleen maar meer spanning en stress op hebben geleverd. Hier met 6W1D een kloppend hartje gezien en gister met 7W1D ook weer. Anders wacht je toch tot 7 weken? Scheelt toch weer 2 weken..

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb ook 2 keer met 6 weken een kloppend hartje gezien. Ik zou wachten tot 6,5 week, en dan inderdaad gaan voor je eigen gemoedsrust.

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik had met 7 weken een kloppend hartje via uitwendige echo

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik had 6wkn2gn een echo met kloppend hartje..

12. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik had gisteren een kloppend hartje :)
    Kon er ook voor kiezen om precies op 6 weken te komen voor een echo (zwanger middels icsi dus dan krijg je een vroege echo)
    Maar ik wou het niet riskeren geen kloppend hartje te zien

Deel Deze Pagina