Echo met 6w4d goed!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Starlady, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Pfff na zoveel mk's, hoop dat zo tussen vingers doorglipt, opnieuw zwanger totaal onverwacht, omdat we even rustig aan wilde doen.

Op de dag dat we kregen te horen dat oma (man's kant) de avond niet halen zou, had ik een uur later een positieve test. Ik moest testen maar waarom? We hebben het heel weinig gedaan, eigenlijk alleen op 5 april (2e paasdag) en 2 weken laten (normaal doen we het bijna om de dag hihihi).

Die paasdag is het dus raak geschoten. Heb mn man de eitjes toch gevonden op paasdag hahaha...

maar goed, savonds is oma helaas heengegaan... voelt zo dubbel. Een nieuw leven en een overlijden.Crematie ed. achter de rug.

Vanmorgen mochten we om 11.30 uur voor de echo. En we zagen een kloppend hartje. Wat doet dat je goed.

Natuurlijk is het nog geen 100% zekerheid en het kan nog misgaan, maar een kloppen hartje is wel goed.

We mogen nu 19 mei weer langskomen en ik ben dan 8w2d.

De vk heeft wel een foto uitgeprint maar die heeft ze in t dossier gedaan en ben helaas niet brutaal geweest een foto te vragen...

ZO ben helemaal blij en vrolijk, een kans dat het misgaat is er nog, maar er is al wel een last van de schouders af dat er wat te zien was en het hartje klopte.

2. Alita

Alita Niet meer actief

fijn voor jullie meid, en wat stom dat ze geen foto heeft meegegeven?

Geniet er maar van!!

3. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Wat fijn dat je een goede echo had. Wel stom van de verloskundige dat je geen foto meekreeg. Misschien dat je er de volgende keer om kan vragen of dat je de foto mag.

Veel succes met de zwangerschap en natuurlijk geniet ervan.

Groetjes Sabrina

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Starlady, wat een mooi nieuws! Wij zitten een beetje in dezelfde situatie, mijn nichtje is overleden nadat ik positief had getest...
    Gecondoleerd nog met de oma van je man, zij waakt zeker over dit kleintje!

Ik mag as maandag al eerder op een echo omdat ik me toch zorgen maak over ons kleintje. Ben heel onzeker en heb bevestiging nodig. Niet dat dat dan al echt gegeven kan worden, maar hoop dat er iets te zien is wat me hoop geeft. Ben maandag 6w en 2 dg, wat denken jullie, zal er wat te zien kunnen zijn? Zo ja, wat?

xxxxx

5. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Met onze eerste kindje, had ik een echo met 6w1d helaas wel vrichtzakje te zien, gee kindje of kloppend hartje. Een week later met 7w precies wel kloppend hartje en kindje.

Vandaag was ik 6w4d en we zagen zowel uitwendig als inwendig een vruchtje en kloppend hartje.

Met 6w2d is het erg vroeg en of er al iets te zien is, bij mij niet. Hoop voor je van wel natuurlijk, maar houd er rekening mee.

Dubbel gevoel is dat he, heengaan van een persoon, en nieuw leven (zwangerschap). Ook jij gecondoleerd met je nichtje, las het net bij een ander topic volgens mij...

6. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Was een tijdelijke invalster voor een vaste vk die met zw.schapsverlof is. 19 mei heb ik mijn eigen vk (die ik ook met onze dochter heb gehad) en dan vraag ik wel even om die echo. Of ik een kopie kan krijgen of die betreffende echo.

Tja ben altijd wel snel met het vragen, maar was zo onzeker na miskramen een nare tijd achter de rug, dat ik verbaasd was toch over het kloppend hartje en geen foto heb meegevraagd... :)

7. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Ja doe ik, volgende keer (mag 19 mei voor de 2e echo), vraag ik de foto...

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Blijft hoe dan ook spannend... Hoop gewoon dat er iets te zien is... dat de zwangerschap kan bevestigen..... xxxxxxxxxx

9. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Blijft zeker spannend... ik duim voor je...

10. Alita

Alita Niet meer actief

nee dat snap ik.....

11. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Wel jammer... maar t kloppend hartje hebben we gezien iig.

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat is het belangrijkste he;)...:D

13. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Jeeej GEFELICITEERD!!! Goh dan mogen we ook op dezelfde dag voor een echo :D Word alweer mijn derde echo en dat met 9weken en 4 dagen.

Ennuh gewoon vragen hoor! Ik zou alsnog een copie vragen van de echo :p Wij kregen onze eerste echo dubbel mee, omdat mijn moeder er niet bij was. Hoe is het verder met je??

Liefs,

Sam

14. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Hoi Sam,

Heb met ons dochtertje ook meerdere echo's gehad (6w1d, 7w1d, 8w3d, 10w3d, 12w en 20w) tussen 12e en 20e week ook nog, maar geen foto van gekregen.

Nu staan er ook een aantal op de planning vanwege meerdere mk's. Maar wie vind dat erg? Extra echo's? Hihi

De VK in ons dorp is echt druk en staat eigenlijk tot zeker een maand vol tot savonds toe. Ik moest eigenlijk nog 2 weken langer wachten maar dat wilde ze zelf niet en ik ook niet eigenlijk.

Nu mag ik op die woensdag als allerlaatste voor een echo. Eigenlijk laten ze de laatste om 2100 uur komen savonds, maar ik mag dus om 2130 uur nog langskomen.

Op extreem moe na en trek in hartig eten (maar kan ook tussen mn oren zitten), verder alles goed. Tja opgezette buik door darmen...

WIlde het geheim houden maar kreeg vanmorgen opnieuw opmerkingen. Dus we willen de volgende echo afwachten en het dan vertellen. Tot 12 weken gaat iig niet lukken t voor me te houden :)

Hoe is het met jou?

15. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hoi hoi,

Extra echo's zijn altijd welkom hihi Hoe meer hoe beter :D
    Hier gaat het opzich hardstikke goed! Ben net als jij extreem moe en misselijk in vlagen. Verder heb ik een hele droge huid en hangen de vellen aan mijn gezicht als ik niet om de paar uur smeer... Ook een beetje veel last van obstipatie en ontstoken tandvlees dus de VK zei dat ik gewoon goed zwanger ben haha Bijna alle standaard klachtjes heb ik wel.

Ik vond de echo van 7w4d onduidelijker dan de echo van 6w4d.
    Ben heel benieuwd naar mijn 9w4d echo :D

Eten vind ik nog wel moeilijk. Weet vaak niet echt waar ik zin in heb. Hartig is heerlijk, maar geen vlees. Chips is af en toe lekker.

Weet je wat echt helpt?? Af en toe lekker klagen! Deed ik nooit, maar nu.... hahaha en dat terwijl ik nog nooit zo gelukkig ben geweest :D

Liefs,

Sam

P.s. Iedereen hier weet het al. Ik geloof binnen 48 uur na de positieve test haha Ik snap niet hoe jullie dat volhouden...

16. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Ik wil het ook van de daken schreeuwen, maar door de vele miskramen is het zo moeilijk, eerst vertellen dat je zwanger bent en een week later zeggen als ze vragen hoe het gaat, dat het misgegaan is.

Als je dat 3 keer hebt moeten doen, hou je je mond wel voortaan, nu wilden we 12 weken afwachten, maar vanweg mn buikie (is de 2e dus buikie is meer dan aanwezig al), red ik de 12 weken niet. Heb enkele familie verjaardagen voor de boeg en om me dan in een normale spijkerbroek te hijsen welke niet meer zit, tja.

Dus nog een anderhalve week en dan vertellen we het de rest. Als de echo goed is ben ik dan 8w2d.

Al zit de angst dat t misgaat er nog steeds heel diep in, ondanks het zien van hartactie.

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik hoop zoooo dat we 19 mei allebei een mooie ontwikkeling zien! Hier zit de angst voor een miskraam er ook goed in, maar dit voelt zo anders... Ik moest het wel van de daken schreeuwen :D Daarbij had ik ook verwacht dat ik veel verder was dan 5w4d haha De dokter dacht tussen de 7 en 10 weken. Mijn lichaam is gewoon een beetje maf door de PCOS dus nu gaan we gewoon nog anderhalve week duimen draaien!

Hier ook geen spijkerbroeken meer hoor. Maandag toch maar even naar de winkel voor een positiebroek, want de leggings met mijn figuur zijn ook niet zo charmant :D

Liefs,

Sam

18. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Precies die leggings staan bij mij (vanwege mijn figuur) niet. Heb een broek bij H&M gekocht met zon katoenen rekbare blauwe band zeg maar. Die heb ik gisteren en vandaag al aan we zijn toch thuis en er komt vandaag verder geen familie die nog van niets weten...

Wel bij mn schoonouders geweest vanmorgen, maar die weten het. Pff het zijn mn darmen maar mn buik is echt niet meer in te houden of zo :)

Deel Deze Pagina