Wat gaan ze precies doen, behalve kijken hoe het kindje ligt? Kunnen ze ook een indicatie van de grootte en het gewicht van het kindje geven? Zijn er nog meer punten waar ze op gaan letten?
Bij mij deden ze opmeten van hoofdje en bovenbeen. Vruchtwater werd gemeten. Ze geven een indicatie van het gewicht, maar dat is een schatting waar je niet al te veel waarde aan moet hechten. Bij mij hebben ze nog even naar t geslacht gekeken, maar dat vond ze zelf leuk. En de navelstreng.
Heb dit al afgelopen maandag gehad, met precies 34 weken dus (wij verschillen 1 dag haha!). Ze hebben bij mij hoofdje, buikje en beentjes opgemeten. Uiteraard gekeken of hij met zn hoofdje richting de uitgang lag. En ook weer even gekeken naar hartje, navelstreng en nieren. De hoeveelheid vruchtwater. En of de placenta er goed uitzag en niet dicht bij de baarmoedermond lag. Daarna is voor de zoveelste keer bevestigd dat het echt een jongetje is! Ik heb geen schatting van het gewicht van mn kindje gekregen, alleen dat hij op de juiste groeilijn zit.
Inderdaad, ben jij een 6 mei'er Hey maar das wel fijn, zo lekker uitgebreid Nouja juiste groeilijn is niet afwijkend groot of klein dus dat is wel fijn toch? Hoop dat wij hem ook zo uitgebreid krijgen, toch de laatste keer dat we kleintje in de buik zien
Ja, het gaat echt snel nu he?? Maandag ben ik 35 weken (jij zondag al dus)... Twee weken later "mogen" we al thuis bevallen... (niet dat ik dat wil)
Hier inderdaad ook ligging, formaat baby en vruchtwater. Ik ging alleen voor het formaat en kreeg de rest erbij. Het klopte niet helemaal, omdat de baby deels al vrij groot is om het nog goed op het scherm te krijgen, en deels omdat het achter mijn ribben verstopt zat. Vooral de beenlengte was toch een stuk meer dan verwacht (gelukkig) en de hoofdomtrek juist een stuk minder (gelukkig)..
Ik krijg woensdag een groeiecho met vruchtwatermeting. De kleine ligt netjes met haar koppie in het bekken, dus dat was mooi, maar mijn vk wil kijken naar de hoeveelheid vruchtwater. Ze vond dat de kleine nog veel bewegingsruimte had in mijn "kleine" buik. Best spannend.. Wanneer mag/moet jij voor de liggingsecho, Ytest?
Bij mij was de liggingsecho 2 wk geleden, maar toen werd alleen gekeken hoe hij lag. Geen meting oid. Misschien omdat het voor mij alleen was ter overdraging naar de gyn? Natuurlijk heeft ze nog wel het e.e.a. laten zien, maar niets opgemeten.