Hoi allemaal, vandaag heb ik eindelijk ons tweede kindje mogen bewonderen! Wat is het toch weer bijzonder om dat in je buik te zien zitten. Alles is goed, het hartje klopt en ik ben zelfs al wat verder. Acht en een halve week in plaats van acht weken. Ben echt super blij en opgelucht dat alles goed is! Zal even kijken of ik de foto in mijn album kan plaatsen.
Mooie echofoto hoor! Daar kan je dan uren naar kijken he? Heerlijk om bevestiging te hebben. Geniet er lekker van.
Deze echo was een inwendige echo. Vorige week had ik een echo op mijn buik, daar was alleen nog het vruchtzakje te zien en nog geen vruchtje.
Chelsea, er wordt een soort van staaf in de vagina gebracht en daarmee wordt geluid uitgezonden in een bepaalde frequentie zodat er een beeld ontstaat. Het echo apparaat zet de ontvangen geluiden om in een plaatje.
Vind het echt een prachtige echo. En dat al voor 8 weken. Je kunt al zoveel zien. Geniet ervan! Melanie
Chelsea, nee het doet gelukkig geen pijn. Het enige waar ik moeite mee heb is dat je uiteraard met de billen bloot moet. Maar ik had het er graag voor over om mijn uk te zien. Melanie, de gyn die ook de geboorte van Milan heeft gedaan, heeft deze echo gemaakt. Ik vind het ook een erg mooi plaatje geworden. Op 8 januari moet ik weer voor controle. Dan zal ik waarschijnlijk weer een echo krijgen.
Chelsea, ja dat klopt. Bij een echo op de buik zit er natuurlijk buikspek en spierweefsel. Dus dat kan het beeld minder duidelijk maken. Bij een inwendige echo heb je die barierre van de buik uiteraard niet.
Ik heb met 9,5 week een echo. Zal dat dan ook inwendig gaan? Ik las in een speciale editie van WIJ jonge ouders dat het tot aan 12 weken niet eens uitwendig kan. Is dat zo?
Juud, het is idd heel goed mogelijk dat je een inwendige echo krijgt. Dus daar zou ik wel rekening mee houden. Bij mijn zoontje heb ik tot 13 weken ook inwendige echo's gehad.
Gefeliciteerd !!! Fijn dat ze het op deze manier kunnen doen he. Natuurlijk is buitenwaards minder genant, maar na ruim twee jaar doosgluren ben ik er wel aan gewend
volgende week ben ik aan de beurt voor een inwendige echo. Spannend, ik weet namelijk niet hoelang ik zwanger ben. Waarschijnlijk 8 weken, maar kan ook langer zijn.
@ Dushi -> lol twee jaar doosgluren XD maar dat het tot de 12 weken alleen maar uitwendig kan is niet waar. Zoiezo heb ik na 11 weken uitwendig gehad maar ik heb ook gehoord van mensen die nog eerder een uitwendige echo hadden..