woensdag 9 januari moet ik voor de eerste keer naar de verloskundige en krijg dan ook een eerste echo. ben dan 8 weken. ze proberen eerst uitwendig, mocht dat niet lukken dan inwendig. met 12 weken krijg ik daarna nog een termijnecho. heeft iedereen standaard een 8 weken echo? had er nog niet echt veel van gehoord. vind het igg heel erg spannend. doet niet zeer toch?
hier steeds een vroege echo. Tussen de 7 en 8 weken. 3 keer bloedverlies gehad dus vandaar een vroege echo. Uitwendig was er steeds niets te zien. Inwendig wel. Doet geen pijn hoor. Gewoon ontspannen
gelukkig dat het niet zeer doet haha. maar ik heb zelf geen bloedverlies, eerste ronde gelijk raak, geen problemen enzo. ik wist niet dat ze dan ook wel een 8 weken echo doen. of verschilt dat gewoon per verloskundigenpraktijk?
Ik had het ook om die tijd, ook vanwege vervolgonderzoeken (zie banner), maar had al begrepen dat dat vaker gebeurt. Een inwendige echo doet geen pijn hoor en dankzij de gel vond ik het zelfs niet onprettig. Je kan erna wel een bloedinkje hebben, omdat je bmm extra gevoelig is, maar dat kan geen kwaad en is meestal met een dag weer over.
Hier een echo gehad met 7 wkn, reden: niet duidelijk hoelang ik zwanger was. Werd een inwendige echo. Voel je weinig van doet iig geen pijn. lekker van genieten wat je ziet op het scherm!!
krijg je trouwens een fotokopie mee van de echo in week 8? of moet je daar naar vragen? we willen het namelijk met die echo gaan vertellen aan de familie!
Ik moet ook 9 Jan voor de eerste x.. Ben dan ook ong 8 weken Vroeg me idd ook af of ze vaker al zo'n vroege echo deden
Bij onze vk praktijk krijg je standaard rond de 7-8 weken de eerste echo. Ze proberen het uitwendig en als dat niet lukt inwendig. Wij kregen een foto mee van ons koffieboontje Met 10-12 weken krijg je hier dan nog de termijnecho. Wij kregen die met 10 weken en kregen toen ook een foto mee van ons kleintje . Zelfs met de 30 (32 weken) weken groeiecho kregen we nog een foto mee van het koppie van ons mannetje.
Verschilt per praktijk, en per regels. Ik heb bij alle kids bij dezelfde praktijk gezeten en de termijnecho's varieren tussen de 8 en 13 weken. Ik heb bij de jongste 3 wel vroege echo's gehad ivm herhaalde miskramen en bloedverlies.
Ik zou normaal de 14de Jan voor een echo moeten gaan ook Owv herhaalde miskramen... Maar is er dan wel iets te zien? Dan zou ik 6 weken zijn ...
Ligt ook aan het aparatuur, maar laat je niet gek maken. Over t algemeen is er wel een hartactie te zien. Bij mij zagen ze het dit keer heel moeilijk op 7 weken, en t bleek ook te klein en ze had t al over een foute zwangerschap. Maar toch bleek t kinde uiteindelijk 2 dagen kleiner te zijn en met 10 weken liep het zelf weer 4 dagen voor.
Bij ons bij de vk praktijk is een echo rond de 8/9 weken standaard Ik vond het heel fijn, je weet dan dat het geen leeg vruchtzakje oid is en dat gaf mij veel rust
Bij mij was er ook alleen een vruchtzakje te zien hoor, maar gelukkig was er wel direct een kloppend hartje te horen, dus wisten we dat dat iig goed zat.
ja hoor, mijn verloskundige heeft ook bij mij een echo gemaakt met 8 weken, en nu woe weer dan 11 weken en 3 dagen. het doet helemaal geen pijn
Bij ons ook met 8 weken de eerste echo bij de verloskundige. Maar waarom vraag je niet gelijk of ze inwendig doen? Mijn echoscopiste doet dat standaard. Anders moet je nl tussendoor weer aankleden, naar de wc en dan alsnog inwendig.
ik schop mn eigen topic even omhoog omdat ik van de week dus mn 8 weken echo heb gehad en alles was helemaal goed! een mooi kloppend hartje, echt super. Wilde mn vreugde toch even delen haha