Dag dames, Met 10,5 week heb ik de laatste echo gehad. De verloskundige zei dat de eerstvolgende pas weer met 20 week zou zijn. Volgende week (13week) gaan we wel voor het eerst het hartje horen. Maar ben juist zo beniewd om t kindje te zien! Dat kost teveel geld dus dat doen ze niet. Is dat normaal 10 week wachten? Maar weet iemand of je alsnog een echo kunt krijgen? Misschien tegen betaling? Ben namelijk steeds onzeker! Heb misschien teveel verhalen over MA gelezen... En die onzekerheid is nergens voor nodig. Want alles zag er prima uit! Ben nu 12 week, en sinds paar dagen (vooral als ik ga slapen) erg last van branderig maagzuur. Voelt heel erg heet in de slokdarm! Heeft iemand dit ook?
Je kunt een pretecho laten maken. Prijzen verschillen behoorlijk hoor. Gewoon even zoeken. Anders kun je misschien een doppler ofzo kopen om naar het hartje te luisteren? Bij mij hielp dat goed tegen de onzekerheid in het begin.
Ohja en maagzuur is een veel voorkomend kwaaltjes onder zwangeren. Het helpt om geen koolzuur, koffie, scherpe kruiden etc te gebruiken, je kussen iets te verhogen. En je mag ook gewoon Gaviscon ofzo gebruiken.
Wat dacht je van een pret-echo? Gewoon googlen naar een pretecho-bureau in je buurt. Heb zelf een pretecho gehad met 16 weken bij een echobureau dat ook medische echo's mocht doen. Ze kon toen en het geslacht bepalen en daarnaast ook al met grote zekerheid constateren dat er geen afwijkingen waren. Echt een heel fijn gevoel, ben heel blij dat ik dat heb gedaan. Had een pakket met die echo, daarna met 24 weken nog en daarna met 28 weken 3d-echo, was rond de 200 maar het geld dubbel en dwars waard! Heb foto's en dvd's dus ik was er blij mee !
Inderdaad een pretecho.. Maar dat is eigenlijk pas leuk bij bijv 16-18 weken als ze misschien het geslacht kunnen zien, en de kleine wat verder is.. En dan zit je toch ook al bijna op 20 weken. Dus daar heb ik geen geld aan uitgegeven.. Na de 20 weken echo krijg je normaal gesproken geeneens een echo meer tot het einde. Soms bij 35 weken nog eentje..
Het is inderdaad normaal. Zelf vond ik het ook erg lang duren hoor! Ik heb tussentijds een geslachtsbepaling laten doen en was erg blij mijn baby weer even te zien
Ik heb met 14+2 een pretecho laten maken. Daar hebben we de mooiste foto's van én het geslacht is daar bepaald. Dat is bij de 20 weken echo en later nog en aantal keer bevestigd.
het is idd normaal. En als je een pretecho laat doen adviseer ik tot een week of 25-30 te wachten. Dan is je kindje helemaal af, veel leuker dan nu.
Vraag in dat geval ook je vk even. Zo krijg je bij onze praktijk standaard een groeiecho met 30 weken. In dat geval is het zonde van je geld om nog ren prectecho te laten maken.
Een pretecho met 16 weken is ook erg leuk hoor. is ook al helemaal een compleet kindje. En je krijgt als het goed is het geslacht te horen. wij hadden ook een geslachtsbepaling gedaan met 16 weken kostte 25,- voor een half uur en als ze het geslacht niet zeker kunnen zien mag je terug komen.
Ze doengeloof ik alleen extra echo s als daar aanleiding voor is. Ik ben bijv vorige week naar de vk geweest die t hartje niet kon horen/vinden, kreeg dus toen wel een echo om te kijken of alles in orde was gezien mijn verleden.
Hier met 12 weken de laatste echo gehad, daarna ook gewacht tot de 20 weken echo. In het begin had ik echt het gevoel zo Lang te moeten wachten, maar toch besloten geen echo tussendoor te doen. Maar een standaard echo is niet zo heel prijzig volgens mij, dus ik zou dan een echocentrum in de buurt zoeken .
ik heb de hele dag eigenlijk wel last van maagzuur. maar ben dan ook echt gek op pittig eten. wat bij mij erg goed helpt is melk en vla over de echo wat iedereen al zegt afwachten of zelf naar een echobureau. groetjes
Is heel normaal, zo lang wachten! Ik had de eerste echo ook met 10w5d en de volgende medische echo met 20 weken. Met 17 weken een pretecho gedaan voor geslachtsbepaling, en met 28 weken nog een pretecho (3d/4d). In de tussentijd kwam ik vanwege een aantal bloedingen bij een gynaecoloog terecht, waardoor ik uiteindelijk meer medische echo's heb gekregen, maar als je zwangerschap normaal verloopt heb je dus alleen die van 10-12 weken en de 20 weken echo!
Wauw wat veel reacties! Ik ga eens rondkijken op internet naar de mogelijkheden. Wil ons ukkie zo graag zien. Kan zo moeilijk wachten...haha!
Lijkt me eigenlijk wel heerlijk, dat er geen reden is om vaker op de tafel te hoeven. Ik ben onderweg naar echo 8 in deze zwangerschap geloof ik. Vroege echo ivm MA vorige zwangerschap, toen een termijnecho, een echo voor de combinatietest, echo bij de vlokkentest, 20 weken echo, tweede deel 20 weken echo in verband met in de knoop-ligging, 31 weken echo in verband met mogelijk voorliggende placenta en straks met een week of 36 ook nog een liggings/groeiecho. Tuurlijk vind ik het telkens wel leuk om m'n uk te zien, maar het is altijd met het oog op het opsporen van weer een of ander mogelijk risico-dingetje of afwijkingsgeval. En wat betreft: veel kunnen zien: de eerste weken verandert er het meest. Ik vond de plaatjes van uk tussen de 8 en 14 weken het meest veranderen (groei en ontwikkeling gaan dan heel snel, je kindje krijgt echt vorm) maar het werd pas leuk tegen de 20 weken, bij het uitgebreide onderzoek, waarin je echt zelf heel goed lichaamsdelen enzo kon gaan herkennen. Dat je de voetjes kon scannen en de bloedsomloop enzo. Dus of het de moeite waard is? Ik zou denk ik niet per se voor de periode tussen 15-20 weken gaan.
Ik heb ook een echo op eigen initiatief laten doen met 12 weken, voor het zekere gevoel als je het iedereen gaat vertellen. Kostte een paar tientjes, dat wel, maar waren mooie plaatjes! Ik ben blij dat ik dat gedaan heb.
gek wat ik allemaal lees.. (zal wel niet zo gek zijn) Hihi... maar ik heb met 8 weken echo gehad. de 10 weken echo... ik krijg vanwege de combinatetest weer een echo. met 16 weken weer een echo. en volgens mij met 20 weken weer.. en tot zo ver weet ik het even niet. en van die alle is geen pretecho ofzo. Heb geen flauw idee??