Echo met nog net geen 7 weken: wat te zien??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Druif78, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Normaal gesproken doen ze met 8 weken bij onze VK een echo om te zien of het hartje klopt en hoe lang je precies zwanger bent. Echter, in die week lukte het ons niet een afspraak te maken. Na heel wat gepuzzel kwamen we uit op een datum dat iedereen kon, maar achteraf zag ik dat ik dan net 6 weken en 6 dagen ben!
    Vlgs mij had ze het ook niet zo in de smiezen.
    Nu vraag ik me af of ze dan wel wat kunnen zien?? Het gaat om een uitwendige echo.
    Of kan ik de afspraak dan beter verzetten?
    Eigenlijk ben ik ook veel te ongeduldig om de afspraak te verzetten maar als ze nog geen hartje kunnen zien kloppen of geen termijn kunnen bepalen heb ik er ook weinig aan :)

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik heb een keer een echo gehad en ze kwamen toen uit op net 7 weken en we zagen gewoon een knipperlichtje
    dus het kan gewoon hoor

ik hoop dat het ook voor jou lukt :)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja?! En dat was ook uitwendig?
    Dat zou mooi zijn! Helpt t als ik met een supervolle blaas kom? Moest van te voren wel drinken en niet plassen.
    En kon je wel wat zien dan?
    Bij mn vorige zwangerschap was ik 8 weken en kon je wel een soort "boontje" zien, maar met ruim een week korter vraag ik me dat af??

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Bij mij was er toen zeker wel wat zichtbaar. Het ligt ook een beetje aan je buikvet of er iets zichtbaar is. En of je baarmoeder gekanteld ligt naar achteren. Zien ze zo niks proberen ze waarschijnlijk nog wel een inwendige hoor. Dont worry;)

5. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Met 7 weken had ik ook een uitwendige echo en het hartje klopte gewoon.
    dit is mijn echo met 7 weken

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik weet niet of ze daar ook een inwendig echo apparaat hebben? Omdat ze eigenlijk altijd pas de eerste afspraak maken met 8 weken.
    Ik heb niet zoveel buikvet, dus misschien scheelt dat?
    En of je baarmoeder naar achteren gekanteld ligt?? Geen idee. bij mn eerste niet, kan dat per keer verschillen?
    Mmmmm, krijg wel goeie hoop!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Jammer Tara: ik zie m niet!!

8. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik hoorde dat met de 12 weken echo. Had er door omstandigheden al heeeeeel wat gehad ervoor stuk of 8 a 9 maar hoorde het toen voor het eerst. Komt vast goed hoor!!

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Bij mijn vorige zwangerschap had ik met 6 weken, 3 dagen een uitwendige (termijn) echo. Ik zag een "pinda" met een kloppend hartje. Leuk hoor, 2 weken erna had ik weer een echo en het is erg leuk om het verschil in die 2 weken te zien.

Succes!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, denk dat t wel goed komt dus? In ieder geval is het niet te vroeg om een hartje te zien kloppen?
    Bedankt voor de reacties zo ver! Stelt me weer een beetje gerust.

11. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Sorry hier mijn echo, let niet op de kwaliteit want ik maakte met mijn camera een foto van de echo om hem op de pc te zetten.

12. s1986

s1986 Niet meer actief

Hier een hartje gezien met 6,3 dus 7 moet lukken;) Maaaaar schrik niet bij sommige is het ietsje later hoor!

13. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik heb ook een echo gehad met 6 weken daar was geen hartje op te zien, toen met 6.5 weken weer een echo gehad daar was duidelijk een hartje op te zien, en het was ook flink gegroeid in die paar dagen. deze echo's waren inwendig
    daarna nog met 7.3 weken een uitwendige echo gehad, en die was nog duidelijker!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb 2 keer een echo gehad op 6w6d en bij de eerste keer was het uitwendig al heel goed te zien (ook kloppend hartje) en de 2e keer zagen ze uitwendig nagenoeg niets. Gelukkig hadden hun ook een inwendige apparaat en na even blaas legen zagen we weer een uk met hartje, ook precies op termijn.
    Het kan dus beide kanten op... Hoop voor jou de goede!

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Jullie enig idee of het gebruikelijk is dat een standaard VK praktijk ook een inwendig echo-apparaat hebben? Voor het geval dat?

16. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He :) ik heb een echo gehad met 6+4 dagen en we zagen het hartje en hebben het zelfs gehoord! Dit was uitwendig had wel een supervolle blaas ;)

17. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Dit was mijn echo met precies 7 weken, een mooi garnaaltje, met een knipperend hartje;)

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ja ik denk dat ze dat standaard wel hebben. Zelfs onze HA heeft dat.

19. s1986

s1986 Niet meer actief

Niet alle vk hebben voor inwendig hoor!!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Onze VK heeft uberhaupt geen echo apparaat... Maar als het nodig is kunnen ze je altijd een doorverwijzing geven naar een gyn of een prenataalscreeningscentrum?

Deel Deze Pagina