Echo met precies 5 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by BabyJuli2021, Aug 13, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyJuli2021

Jul 31, 2021
    18
    16
    3
    Hoi allemaal,

Vanwege mijn verhoogd risico op een bbz door een verkleefde eileider en een constante pijn aan 1 kant sinds de (ik denk innesteling?) gisteren een vroege echo gemaakt bij de verloskundige met als doel: kijken of het in ieder geval op de goede plek zit.

gelukkig zag ze snel het vruchtzakje (zwarte rondje) in mijn buik. Maar maak ik me toch zorgen… niet handig dat weet ik, maar bij mijn dochter zag ik toen met 5+1 of 5+2 ook al iets wits in het zwarte rondje.

Nu keek ze en zei ze het lijkt of ik hier iets zie groeien, maar dat is echt nog te klein om te zeggen dat dat het dooierzakje of iets is.

Ik had mijn eisprong op maandag 22 juli (gemeten met lh piek die was zaterdag middag ervoor) en voelde zondag nacht en maandag de standaard pijn aan mijn eierstok.

Op woensdag 31 juli, dus 9 a 10 dagen na mijn eisprong voelde ik me vreselijk. Mijn in buik, rug, niet lekker en de volgende ochtend donderdag 1 aug testte ik licht positief, maar duidelijk te zien. Deze liepen prima op tot 15 dpo toen had ik een knal test en gestopt met testen.

verloskundige zei voor nu prima en heb over 1,5 week de volgende echo en ik maak me toch een partij zorgen… zo vervelend

2. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

Mar 22, 2024
    1,260
    1,204
    113
    Female
    Hee wat leuk, wij lopen precies gelijk! Hier ook op maandag eisprong, de maandag daarop dúídelijk de innesteling gevoeld en op woensdag 31-7 het eerste tuurstreepje met 1-8 eerste échte lichte positieve test. Ik heb ook op ongeveer 15dpo nog een keer getest en die was knalpositief, haha. We zijn dus precies even ver :)

Wil je geruststelling, of gewoon even ventileren? Want uiteindelijk is 5 weken echt héél erg vroeg, en is het meer dan prima dat je nog niet echt iets gezien hebt. Je kindje verdubbelt ongeveer in grootte in deze periode, dus wat er gisteren niet was, kan er vandaag al wel weer zijn! Ik heb zelf pas over 2 weken de eerste echo, dus enerzijds voel ik je onzekerheid en je zorgen, maar anderzijds probeer ik mezelf ook heel hard te vertellen dat de echo niks zal veranderen. Als het misgaat, gaat het mis.. niks wat ik daaraan kan doen. En als het goed gaat, nou, dan zien we hopelijk allebei straks een prachtig kloppend hartje op onze echo's! :D

BabyJuli2021 likes this.
  3. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

Aug 9, 2024
    619
    678
    93
    Female
    Op die termijn kan een dag (of zelfs uren), zoals pingpongpcos ook al zei, al heel veel verschil maken.

Eigenlijk zijn extra echo's een vloek en een zegen; je weet eerder dat het tot op zekere hoogte goed zit, aan de andere kant zie je (of soms de VK) echt élke 'afwijking' van wat men denkt dat zou moeten zijn, en blijkt het soms bij een volgende echo al helemaal bijgetrokken... Over anderhalve week weet je gelukkig al meer :)

BabyJuli2021 likes this.
  4. BabyJuli2021

Jul 31, 2021
    18
    16
    3
    wat leuk!!! En spannend haha. Ja geen idee wilde en geruststelling en ventileren, maar goed ik moet gewoon een beetje vertrouwen gaan krijgen maar vindt het zó spannend of het allemaal wel goed gaat door mijn endometriose.

hoe voel jij je verder? Last van kwaaltjes of valt het mee.

5. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

Mar 22, 2024
    1,260
    1,204
    113
    Female
    Snap ik hoor! Deze tijd is ook gewoon super spannend, het is niet gek om je dan soms een beetje zwevende te voelen.. en dan is het fijn als andere mensen een beetje kunnen helpen met relativeren ;)

Hier vrijwel geen kwaaltjes! Hele lichte kramp zo door de dag met af en toe een steekje, en sinds vanmorgen volgens mij wat gevoeligere borsten? En verder geen klachten :) Ben benieuwd hoe dat volgende week bij me is, haha.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,912
    15,583
    113
    Nabij Utrecht
    Nergens voor nodig.
    Je echo klinkt perfect voor de termijn :)

Hopelijk kan je toch genieten en het gevoel van je afzetten ;)

BabyJuli2021 likes this.

Share This Page