gehele zwangerschap onder controlle gynaecoloog

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by harlene2014, Dec 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi allemaal,
    zijn er hier dames die hun gehele zwangerschap onder controlle van een gynaecoloog hebben gestaan?

en wat was de reden hiervoor?

zelf afgelopen woensdag bij 9 weken 2e echo gehad en het hartje gehoord. De gynaecoloog (vervangend) zei dat ik mij moest aanmelden bij het zwangerschapsplein mch westeinde.
    morgen echo en intake. betekent dus ; gehele zwangerschap onder controlle van de gynaecoloog.
    als er wat mis zou zijn, had hij dat van de week toch gemeld?

Bedankt voor de reacties alvast!

2. LiseTes

LiseTes Actief lid

Jun 25, 2015
    273
    0
    0
    ik sta deze zwangerschap volledig onder controle bij de gynaecoloog niet omdat de kleine het niet goed doet maar vanwege mijn astma en mijn chronische alvleesklierontsteking.
    Als hij iets zag wat niet klopte had die dat inderdaad wel gezegd kan het niet zijn dat je vanwege de iui onderbehandeling bij hem blijft?

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi! Thnx voor je snelle reactie!
    ja de iui is voor mij de enige reden eigenlijk. kreeg gisteren opeens de zenuwen; dacht zal toch niks ergs zijn? hij zou natuurlijk ook niet liegen door te zeggen dat tot nu toe alles okee is en eruit ziet.
    vraag het morgen even na tijdens de intake!

4. LiseTes

LiseTes Actief lid

Jun 25, 2015
    273
    0
    0
    Nee hoor liegen ze niet over.
    bij dus de astma de reden en niet zo zeer omdat er iets mis was met de kleine

5. wodjeka

wodjeka Bekend lid

Feb 25, 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Ik loop ook bij de gyn. Omdat mijn bmi te hoog is. De kleine maakt het perfect!

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik loop ook bij de gyn, omdat het er 2 zijn..

7. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

Feb 15, 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde, ze zijn zelfs in het ziekenhuis gemaakt ;)

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hoe hoog is je BMI dan? Ik heb zelf ook een aardige BMI van 35 en bij mij is nooit gezegd dat ik bij de gyn zou moeten lopen.

9. Miss86

Miss86 Actief lid

Feb 18, 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook vanwege tweeling :)

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarom vraag je niet gewoon waarom je bij hun onder controle moet blijven en niet naar de eerste lijn terug kan? In principe kunnen ze nu echt nog niet zien of er bij het kindje iets is wat een indicatie voor de 2de lijn zou betekenen.

Ik heb PCOS maar ben elke keer zonder verdere behandeling zwanger geworden, de eerste keer had ik een positieve test nog voor ik de resultaten van alle onderzoeken had. Toen ben ik na de 2de echo wel terug naar de verloskundige gestuurd en werd pas weer medisch toen ik overtijd liep.

Deze keer mocht ik kiezen, door complicaties tijdens de bevalling zou ik met 36 weken sowieso medisch worden maar met de PCOS erbij vonden ze het eigenlijk wel voldoende om gelijk in het ziekenhuis op controle te komen. Overigens had ik zelf vroeg in de zwangerschap al een gesprek met de gyn aangevraagd om de vorige bevalling nog eens te evalueren.

Dit is de officiële lijst met indicaties maar daar kan dus van afgeweken worden zoals in mijn geval:
    http://www.knov.nl/fms/file/knov.nl/knov_downloads/769/file/Verloskundig%20Vademecum%202003.pdf?download_category=richtlijnen-praktijkkaarten

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi bedankt voor de reacties.
    ik heb morgen een afspraak staan dus ik ga t meteen vragen.
    Ik denk omdat we zwanger zijn geworden door middel van iui.

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik had al een medische indicatie ivm mijn overleden dochter maar nu met een tweeling is de vk uitgesloten en mag ik vaak naar het Zh. Vanaf wk 16 krijg ik om de week een echo.

Waarom bel je niet waarom jij onder controle blijft daar? Overigens is het niet erg maar snap dat het je ongerust maakt als ze niet zeggen waarom.

13. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik blijf onder controle ivm mijn gastric bypass en de iui's. Ik moet wel een verloskundigepraktijk zoeken voor de kraamtijd.
    Ik vind het juist wel fijn.

14. Anne123

Anne123 Actief lid

Jan 4, 2014
    125
    0
    0
    Ik ben ook zwanger geraakt dmv van een iui maar daarvoor hoefde ik niet onder controle te blijven bij een gyn. Echter was ik zwanger van een tweeling dus toen kwam ik wel onder controle van een gyn te staan.

Nu ben ik zwanger van 1 kindje en loop ik deels bij de verloskundige en deels bij de gyn omdat de kleine verschillende cyste bij haar nier heeft zitten.

15. Presa

Presa Actief lid

Jul 10, 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    Wegens mijn gastric bypass sta ik ook onder controle bij de gyn.
    Wat ik me afvroeg is of jullie iedere keer ook echt een echo krijgen of dat het soms ook enkel wat kleinere onderzoekjes zijn?

16. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Ik ga waarschijnlijk onder begeleiding bij de gyn omdat ik medicatie slik die ik eigenlijk niet mag slikken tijdens de zwangerschap. Dit omdat er nog niet genoeg bekend is over dit medicijn.

17. Mar18

Mar18 Bekend lid

Jun 30, 2014
    538
    207
    43
    Hier ook iui gehad maar mocht gewoon naar de verloskundige na de echo's. Na een aantal weken moest ik toch weer terug naar de gyn, dit ivm m'n suiker die niet goed was.
    Ieder zkh is natuurlijk anders, zou het ook gewoon even vragen:)

18. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    hier ook gewoon vk. en ben zwanger via icsi. mocht zelf kiezen en wilde graag 'gewoon' naar de vk.

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Iui zou de reden niet moeten zijn. Ik heb ivf gehad en dat was niet de reden dat ik bij de gyn liep.
    Wel omdat mijn eerste erg licht was, de tweede een dysmatuur met hartruis en ik veel kans had op een verklevende placenta met veel bloedverlies.
    Oh en omdat nr 2 in totaal 3 kwartier nodig had om geboren te worden :D
    De vk durfde het trouwens ook al niet aan toen ik me de zwangerschap daarvoor al melde, maar dat werd een miskraam.

Maar wat was het klinisch in het ziekenhuis (de megaveel echo's daargelaten), ik zou veel liever naar een vk geweest zijn.

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik ben bij alle vier onder behandeling geweest van de gyn,

Dit omdat ik chronische ziek ben, ( ben gezegend met 3 chronische ziekten 😒)

Ik gebruik medicatie en ik ben tijdens zwangerschap ssa antistof positief

Ook heb ik bij alle vier in het laatste trimester cholestase gekregen wat ook onder controle moet bij de gyn.

Ik heb het altijd heel fijn gevonden, ik houd niet van het gezellig beppen over de zwangerschap ik hou juist van het gaat goed echo om te kijken of het met baby ook goed gaat en aju paraplu
    Of zeggen hoe ik mij voel qua misselijk buikpijn jeuk etc etc etc vragen wat we er aan kunnen daar afspraken over maken baby kijken met de echo en dan aju paraplu :)

Share This Page