Hoi lieve verloskundigen, Ik heb weer een vraagje voor jullie. Omdat mijn kindje in een stuit ligt heb ik de afgelopen twee weken weer twee (groei)echo's gehad. Op de eerste waren alle metingen precies op het gemiddelde (hoofdomtrek, been etc). Echt steeds op het middelste streepje. Bij de tweede meting twee weken later was de BPD opeens tussen het bovenste streepje en het middelste streepje in. Dat lijkt me toch wel raar binnen twee weken? En is het opvallend of zorgelijk als alleen het streepje van de BPD hoger is dan de rest? De echoscopiste heeft helemaal niets gezegd. Wat kunnen jullie me erover vertellen? Groetjes van Kus
Hoi Kus, nee hoor, geen zorgen maken, de meting kan iets afwijken, zeker als het een andere echoscopiste is geweest. Het is een normaal verschijnsel dat metingen af en toe afwijken van de curve, ook als de rest wel op de curve zit. Zeker als je een paar keer vlak na elkaar een echo hebt. En als de echoscopiste verder niets heeft gezegd, zijn de metingen gewoon mooi. Dus no worries. Groetjes Brigitte