Wat baalde ik gisteren zeg......... Ik had een afspraak voor een echo op de 14e om 11 uur, heb ik erg veel zin in zoals jullie wel zullen begrijpen Helaas kon ik mijn dienst niet ruilen dus belde ik om te vragen of het niet na vieren kon. Bleek dat ik en andere praktijk moest bellen, want het schijnt dat ze om de week de echo's doen of zoiets (erg vaag). Oke ik andere praktijk gebeld. Nee kon niet na vieren en ook geen andere dag. Maar ik kon nog mijn eigen praktijk bellen want dan kon het misschien nog maandag a.s. Oke ik weer bellen. Nee. deze maandag kon niet want ze hadden doodleuk geen spreekuur ivm vakantie. Dan werd het 23 augustus Om eerlijk te zijn raakte ik wel lichtelijk gepiekeerd.......daar reageerde ze op met dat 'ze niet speciaal voor mij een echo komen doen' Nee oke maar om nou in ruim 3 weken tijd maar 1 mogelijkheid te bieden voor een echo.............ik vond het erg teleurstellend in ieder geval en dankzij mijn heftige hormoonhuishouding kon ik daarna wel janken. Al met al heb ik uiteindelijk maar een afspraak gemaakt op de 14e om 14.00 bij die andere praktijk dus, en een op de 23e om 17.20 voor het geval dat ik alsnog niet vrij kan krijgen........ Wat een gedoe........ Is het bij anderen ook zo moeilijk te plannen? Vind het erg jammer dat ik hierdoor nu al niet zo'n lekker gevoel heb bij mijn praktijk..........
ja klopt, voor bezoek aan je vk mag je gewoon onder werktijd, je werkgever hoort je daar vrij voor te geven!
goed je cao lezen, want dat is niet overal hoor, als je onregelmatig werkt, zoals ik , moet je de bezoeken zo plannen dat het buiten werktijd valt. groetjes linda en ik hoop dat je vrij bent 14 scheelt toch weer 9 dagen
Je hoeft geen opgave van reden te geven. Gewoon 'ziekenhuisbezoek' is voldoende, de rest gaat ze niets aan, en hoeft ook niet vermeld te worden.
zou ook gewoon zeggen dat je naar de dokter moet. Heeft verder toch niemand iets mee te maken waarvoor je gaat. Zou het gewoon kort van te voren zeggen (1 dag ervoor). En dat er geen ander tijdstip meer mogelijk was en je toch moet gaan. Ze zullen je toch wel 1 a 2 uurtjes kunnen missen?