Hoi meiden, Deze zorg is vast al vaker voorbij gekomen. Wat een onzekere tijd is dat eerste termijn toch. Net een echo gehad, alles zag er goed uit... Hartje klopte snel en stevig, dooierzakje zag er mooi uit. Echter volgens de meting wel een stukje minder ver dan ik zelf dacht. Het scheelt 5 dagen. Ik heb 13 maart pregnyl gespoten dus de eisprong zou 15 maart geweest moeten zijn. (12 dagen later ook licht positief getest) Volgens de gyncl komt het wel vaker voor dat je dan toch later ovuleert. Dit omdat we die spuiten zelf zetten en bij het net niet goed zetten kan het bijvoorbeeld al zijn werkzaamheid verliezen. Voor nu niets om me zorgen over te maken zei ze. Maar dat doe ik wel.... juist ook omdat ik de 27ste al een positieve test in handen had. Nu moet ik gewoon afwachten tot de termijnecho... lange rit dus! Ben benieuwd wat jullie ervaring hier mee is... las hier een recent topic van iemand waar de vk met 8 dagen verschil had gezegd dat het waarschijnlijk mis zou gaan. Mijn gyncl feliciteerde mij en gaf aan dat de echo voor nu gewoon goed is. Ze was heel nuchter. Mijn hoofd gaat dus alle kanten op!
Ik heb er geen ervaring mee, maar zolang het hartje klopt en alles er goed uit zag, zou ik daar van genieten. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar het is niet te zeggen of het misgaat, zeker niet vanaf een forum zonder enige verdere informatie/kennis! Dus geniet van je mooie echo en leef met de dag
Zelf niet de ervaring, maar wel 2 keer van dichtbij gehoord het afgelopen jaar bij een goede vriendin en zus. Zij werden allebei 5/6 dagen terug gezet terwijl ze zelf echt het idee hadden dat dit niet kon kloppen. Bij de volgende echo is de één uiteindelijk toch weer een paar dagen vooruit gezet, maar de ander niet en beiden hebben ze inmiddels een perfect gezond baby’tje!
@Liefschaapje He dat is dan toch eventjes schrikken he. Maar het is een vitaliteitsecho die belangrijk om te zien dat het hartje goed klopt, op jou termijn is een meetfoutje zo gemaakt ook. Wanneer mag je weer? Ik snap dat genieten moeilijk is hopelijk lukt het wel een beetje meis
Hoi, Ik had er ook een hard hoofd in toen deze zwangerschap een week minder ver bleek bij de echo. Mijn VK zegt dat sommige kindjes gewoon even stoppen met groeien voor een paar dagen. Waarom weten ze niet, maar het is als een pauze. Als het eenmaal verder gaat, gaat de ontwikkeling vanaf dat punt wel gewoon normaal. Tot nog toe lijkt dat bij mij in ieder geval wel het geval. Bij de echo's met 7/10/12 weken bleef de uitgerekende datum hetzelfde. Hopelijk bij jou ook 'gewoon' het geval! Sterkte nog voor de komende - ongetwijfeld- onzekere weken tot een volgende echo.
Ik heb toevallig twee weken geleden het zelfde gehad, alleen dan nog erger. Ik moest zeven weken en drie dagen zijn (op basis van ovulatie test en ook met 10 dagen na ovu al positieve zwangerschapstest), maar het vruchtje liep acht dagen dagen achter. Dat is dus wel een stuk meer dan bij jou en mijn fert arts zei meteen dat ze het heel somber inzag. Ik mocht vier dagen later terugkomen, het vruchtje was helemaal niet gegroeid en nog wel een kloppend hartje maar heel zwak. Ik heb de zwangerschap helaas moeten beëindigen. Bij vijf dagen verschil heb je zeker wel een heel goede kans dat het goed zit. Echter vind ik het wel vreemd dat de arts je niet over een week terug laten komen. Mocht het namelijk niet goed zitten, dan kan het zijn dat je nog wekenlang doorloopt in onzekerheid. Ik zou dus zelf wel vragen om een extra echo.
Begin van deze zwangerschap 2 echos gehad voor de Termijnecho. Totaal ook 5 dagen teruggezet en bij de Termijnecho kwam de kleine toch weer uit op de datum die we berekent hadden aan de hand mijn menstruatie. Bij een vroege echo is een meetfoutje zo gemaakt.
Bedankt meiden.... ik ben toch iets wat gerustgesteld. Ik zal voor volgende week eens indd een echo aanvragen (als dat lukt!). Proberen te genieten... het zal (iig voor ons) toch nog spannend blijven tot en met de bevalling.
Zou er nog niet slecht over denken. Deze zwangerschap ook 5d terug gezet ondanks positieve ovulatietest dus wist wanneer mijn ei gesprongen was. Ondertussen 30w zwanger
Valt mee qua verschil dagen... op zo'n vroeg termijn kunnen mm al dagen verschil maken.. Ik had vorig jaar een positieve test.. bij de echo 9 dagen terug gezet.. wat onmogelijk was ivm ovulatietesten. 2e echo toch een kloppend hartje. Met 8+4 toch verkeerd gegaan en is het hartje gestopt.
Het kan nog alle kanten op gaan. Ik ben tijdens mijn 8 weken echo 7 dagen terug gezet, en met de termijnecho weer 9 vooruit gezet. Het is nog zo moeilijk te meten.
Ik heb deze zwangerschap een aantal vroege echo's gehad (tussen de 5 en 8 weken) ivm hevig bloedverlies. Het vruchtje liep toch een week achter in groei. Het ging om een cryo terugplaatsing dus qua datum/termijn was er geen twijfel. We hoorden telkens dat het alle kanten op kon. Tijdens de termijnecho was de mini helemaal bijgegroeid en liep zelfs 2 dagen voor. Net de 20 weken echo gehad en groeit nog steeds volgens schema! Ik snap je onzekerheid enorm. Het is echt niet leuk en spannend. Maar het kan écht goedkomen! Veel succes!
Ik had het bij mijn 2 vorige zwangerschappen dat ik 4 a 5 dagen teruggezet ben. En bij beide ook eerder bevallen. ( oudste is met 39 weken geboren 50 cm en 3235 gram) 2de met 38 weken en 4 dagen en ook 50 cm en 3296 gram. Morgen termijn echo en ben ik met 8 weken ook 4 a 5 dagen teruggezet. Het is een meting...en is heel lastig te meten, vooral zo vroeg. Probeer lekker te genieten...al is dat soms zo moeilijk
Super blij met jullie reacties. Ik weet natuurlijk dat het sws alle kanten nog op kan gaan maar heb wel weer een beetje hoop. Vorige jaar zijn we ons boefje met 35 weken geheel onverwachts verloren. Deze zwangerschap valt me zwaar... zo weinig vertrouwen nog in mijn lichaam. Maar ik moet proberen vertrouwen te hebben in deze mini. 4 mei de 2e echo... ik zal het laten weten!
Dat is vreselijk, op die termijn ga je er niet meer vanuit dat het nog fout gaat. Ik hoop dat je door volgende echo's wat meer vertrouwen krijgt. Wanneer is je volgende echo?