Ledikant opmaken met Aerosleep

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angel11, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Ik heb een Aerosleep gehad, maar nu is mijn vraag hoe ik het bedje op moet maken met de Aerosleep?

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ik heb gehoord dat de kraamzorg de aerosleep er weer uithaalt, omdat er toch iets van kunststof in verwerkt zou zitten.
    Hij moet in iedergeval tussen het hoeslaken en de matras in liggen......

twinny

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nee dat is niet waar hoor. mijn kraambureau was ontzettend blij te horen dat we dat hadden aangeschaft!

maar inderdaad tussen het matras en je hoeslaken. daar heb je wel zo'n aerosleep hoeslakentje voor nodig he.... en geen molton gebruiken.

4. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    o dat wist ik niet dat je er een speciaal hoeslakentje voor moet hebben ik dacht dat een gewoon hoeslakentje ook kon.

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Dat ligt eraan welke kraamhulp je krijgt. (zo werd mij verteld)
    Wij hebben er ook een, maar omdat ons kindje eerst in een wiegje komt te liggen heeft de kraamhulp er niets mee te maken dat er een aerosleep in het ledikantje ligt.
    In het wiegje heb ik een molton onderlegger tussen het matrasje en hoeslakentje en dat is voldoende volgens de thuiszorg.
    De aerosleep komt ook tussen het matras en hoeslaken.

groetjes Chantal

6. Angel Eyes

aerosleep zorgt ervoor dat er geademt kan blijven worden als de kleine met het gezicht in het matras komt. als je dan een hoeslakentje erop heb die niet zo goed ademt als de aerosleep dan gaat het effect van aerosleep verloren. de hoeslakentjes voor aerosleep hebben dezelfde structuur als aerosleep, van die honingraadjes erin. ze zijn wel zacht hoor maar extreem luchtdoorlatend.

er zullen vast wel hoeslakentjes zijn die ook luchtdoorlatend zijn, maar altijd minder dan de speciale denk ik.

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb het nagevraagt en je kan gewoon jersey hoeslakentjes gebruiken..geen badstof of katoen, maar Jersey. Die schijnen net zo ademend te zijn! En dat scheelt ook in de kosten!

Mijn kraamhulp die kwam kijken zei alleen: ja ook jullie hebben je zo een duur onnodig ding laten aanpraten? hahahahaha Die vind het dus allemaal onzin, maar mag wel gewoon, maar tis ons kind en wij voelen ons zo prettiger dus wat kan mij die kraamhulp schelen!

kus miek

8. Angel Eyes

poeh hey als de kraamhulp dat tegen mij zegt dan maakt ze me echt heel erg boos. tis toch een gevoel voor jezelf.
    Ik heb mijn broertje verloren aan wiegendood, nou wij nemen alle maatregelen die we kunnen om maar rustig te kunnen zitten. is hartstikke persoonlijk toch..

Deel Deze Pagina