Bandenpijn door endometriose?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Schildpad, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Hallo,

Mijn vriendin heeft endometriose. Ze loopt hiervoor ook al wel bij een gyn. Zij wilt graag zwanger worden en is nu zo'n 10mnd bezig. Na verschillende onderzoeken, echo's en bloedprikken lijkt alles nu nog ok en kan ze "gewoon" zwanger worden.
    Nu mijn vraag: Ze zou zondag ongesteld moeten worden maar er kwamen maar 3 druppels bruinbloed uit en daarna niks meer. Ze heeft een test gedaan en die gaf negatief. Toch heeft ze buikpijn en is daardoor naar de dokter gegaan. Deze vertelde haar dat ze bandenpijn heeft en dit zou komen door een geirriteerde baarmoeder:( Kan dat?? Ik kan er niks van vinden op internet. Bandenpijn heb je toch alleen als je zwanger zou zijn??

Alvast bedankt!
    Groetjes schildpad

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Schildpad,

ik dnek dat de dokter bedoelde pijn aan de baarmoederspier. Dat heb je bij endometriose namelijk wel vaak erg. Een baarmoeder is altijd opgehangen aan banden, dus bandenpijn zou ook zonder groeiende baarmoeder kunnen voorkomen. Ik denk dat er dus een spraakverwarring is geweest en dat de dokter niet per se wilde suggereren dat ze wellicht toch zwanger is.

groetjes Brigitte

3. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Bedankt voor je reactie en ik snap het helemaal!

Deel Deze Pagina