echo na missed abortion / miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door mel78, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik wist een paar dagen dat ik zwanger was toen ik bruin bloedverlies kreeg. Na nog een week kreeg ik rood bloed wat een paar dagen aanhield. Met een negatieve test en gesprek met de huisarts werd mijn vermoeden bevestigd. Ik had een miskraam. Ik denk dat ik het vruchtje ben verloren (had een enorme slijmprop met een gek dingetje er in), maar er is geen echo gemaakt. Moest bij de arts terug komen als ik bleef vloeien. Maar dit stopte met 3 dagen.

Nu lees ik steeds vaker, dat er mij een vroege miskraam toch een echo gemaakt word.
    Hebben jullie een echo gehad? OF een duidelijk vruchtje verloren bij een miskraam bij 7 weken? Wordt nu een beetje onzeker....

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb idd een echo gehad. Ik heb daar wel om moeten 'zeuren'. Maar ik vond het een fijn idee als even gecontroleerd werd of alles weer in orde was.

Pim

3. Trees

Trees Niet meer actief

Een echo is ook een beetje afhankelijk van hoever je was en of de miskraam 'volgens' het boekje is verlopen. Afgezien daarvan vind ik eigenlijk dat iedereen een echo zou moeten krijgen. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust. Als je twijfelt ook gewoon een echo eisen!

Je had nog een vraag over het vuchtje verliezen bij zeven weken? Ik heb bij 7,5 week een duidelijk vruchtzakje in mijn handen gehad. Ongeveer zo groot als een pingpongbal. Of je wel of niet een vrucht(zak) ziet, is ook wel afhankelijk vanaf wanneer het gestopt is met groeien. Soms duurt het wel een paar weekjes voordat je lichaam het afstoot en zul je niets zien.

4. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zou inderdaad ook de gyn. 'vriendelijk verzoeken' een echo te maken. Ik heb ook net zolang doorgezeurd tot ik er 1 kreeg en het neemt een hoop van je onzekerheid weg.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Vriendelijk vragen is inderdaad ook een idee. Ik ook altijd met mijn eisen [-X

6. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ghaha.. vandaar dat het tussen '..' staat, ik bedoel ook eigenlijk eisen.. :)

7. krullie

krullie Lid

27 okt 2006
    30
    0
    0
    Utrecht
    Na mijn curretage bloedde ik nog 5 dagen. Toen heb ik de gyn gebeld om te vragen of dat normaal was en of er niet even naar gekeken moest worden. Hij zei dat het vrij normaal was maar dat het wel binnen 3 dagen minder moest worden, anders moest ik bellen om een afspraak te maken voor een controle echo.

Het bloeden is toen inderdaad weggegaan die dagen, dus ik ben niet meer terug gegaan voor een echo. Ik had ook niet echt de behoefte voor een controle echo. Ik had een goed gevoel bij mijn gyn, hij had alles steeds heel goed uitgelegd en ik vertrouwde op hem als hij zei dat het goed zou komen. Het is dan ook snel helemaal goed gekomen! Lichamelijk dan he :(.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je onzeker wordt door je lichaam na een miskraam. Maar je moet je zeker niet ongerust laten maken door wat je leest, iedereen is anders! Maar als jouw twijfel blijft: bellen en een afspraak eisen hihi!

Liefs

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb 's morgens een grote slijmprop gehad. Zo groot als een ei denk ik. Dus als ik dit zo lees zou ik wel schoon zijn nu. Maar achteraf had ik toch graag een echo gewild. Ik heb na de miskraam nog wel 4 testen gedaan om zeker te weten dat ik niet meer zwanger was....

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Na een curretage wordt nog op de OK een inwendige echo gemaakt om te kijken of alles weg is.

Na een miskraam weet ik het niet, volgens mij is een echo dan niet nodig, alleen als je blijft bloeden.

Deel Deze Pagina