Ik lust geen koffie meer...wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liesje76, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Hey dames,

ik ben nu 6w 2d zwanger en ik moet helemaal niks meer van koffie hebben.
    Nou willen wij de zwangerschap nog even geheim houden maar het valt natuurlijk ontzettend op als ik in een keer geen koffie meer drink, terwijl ik voorheen altijd koffie nam.

Wie heeft er goeie tips voor me?

Groetjes Liesje

2. Niet meer actief

Zeg dat je last hebt van je bloeddruk en daardoor geen koffie meer drinkt (cafeine)

Of indien ze dan zouden opperen dat er toch koffie zonder cafeine bestaat kan je ook zeggen dat je een maagprobleem hebt. Koffie kan namelijk zwaar op de maag liggen.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou ook iets verzinnen over je maag. Dat je laatst bijvoorbeeld een keer misselijk bent geworden van koffie en het even niet meer drinkt.

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Of je vriend drinkt het op nadat hij zijne heeft opgedronken. Deed mijn zus ook. Niemand had wat in de gaten. haha m'n zwager stijf van de cafeine...

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    :) :) :) :)

6. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ik had ook zo'n smoes van dat ik last van mijn maag had oid, maar ze hadden het toch wel door... In ieder geval niet te geheimzinnig gaan doen want dan verrraad je jezelf..Of je zegt, nou ik heb al genoeg koffie gehad vandaag ik heb liever een bakje thee..

7. Niet meer actief

je kan zeggen dat je een beetje maagpijn hebt en liever thee drinkt of iets dergerlijks.maar je mag nog 4 bakken koffie op een dag hoor

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik lust geen koffie meer...dat is het hem....
    ik dronk het tot voor kort nog wel hoor...

9. Niet meer actief

ow ja sorry ik lees het,...euhm ff denken hoor...je kan zeggen
    1.dat je een keer zin hebt in iets anders
    2.dat je een beetje last van je maag hebt en dat koffie zwaar valt
    3.gewoon dat je eens geen zin hebt in koffie
    4.dat je van koffie zoveel gaat plassen
    5.je bloeddruk

enne,...k zou t dan ff niet meer weten

10. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Last van je maag?

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dan zou ik nog anderhalve week last moeten hebben van mijn maag....

mmmmm....

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, dit is vaak een van de grote 'verraders' van een prille zwangerschap. Ineens geen koffie drinken valt vaak wel op. Hangt natuurlijk ook van je omgeving af, op mijn werk hadden ze het niet eens door (terwijl ik voor m'n zwangerschap echt minstens zes koppen per dag nam). Anderen zijn vaak helemaal niet zo bezig met wat jij wel en niet drinkt.

Wat ik gezegd heb:
    - ik probeer een beetje af te kicken, ik merk dat ik in het weekend last van ontwenningsverschijnselen krijg als ik een dag geen koffie drink en dat lijkt me niet zo gezond
    - als het 's middags of 's avonds is: ik heb vandaag al zo veel koffie op, doe mij maar liever een kopje thee / glas water / iets fris
    - ik heb een beetje last van m'n maag en darmen, dus doe maar liever iets anders (geluk bij een ongeluk: buikgriep heerst nu! dus het is best geloofwaardig, verklaart gelijk waarom je misschien wat bleek ziet, of niet zo veel eet)

sterkte met geheim houden...

13. lobj

lobj Actief lid

27 jun 2007
    270
    0
    0
    o-vl
    Whoehoe! ben ik blij dat ik NOOIT koffie heb gedronken!
    Baah! Krijg het echt niet binne, is natuurlijk wel stuken makkelijker om het gehei mte houden :D

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Dankjullie wel voor alle tips....

het blijft lastig hoor....

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zeg dat je last hebt van hartkloppingen ;) Dat heb ik dus echt en drink daarom geen koffie meer.

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Of dat je slaapproblemen hebt en nu wil kijken of het over gaat als je een tijdje geen koffie meer drinkt.

17. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hoi,
    Ik had ook verwacht dat het mensen op zou vallen, omdat mijn collega's wisten dat we van plan waren met kinderen te beginnen en tot die tijd regelmatig hadden zitten vissen of het al lukte. Dus ik dacht zo door de mand te vallen. Maar tot mijn stomme verbazing is het echt helemaal niemand opgevallen. Ik zei gewoon dat ik liever thee had. Of ik had al een kopje thee staan ("nee, dank je, ik heb al thee"). Beetje onverschillig acteren en over gaan op een ander onderwerp. Ze waren helemaal verbaasd toen ik na 12 weken vertelde zwanger te zijn.

18. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Van koffie krijg je
    - hoofdpijn
    - migraine

of

Je doet Sonja Bakker en je zit aan je tax (je mag van haar maar 4 kopjes koffie...)

(moet je daarna geen colaatje etc nemen, anders is je cafeine verhaal echt bullshit ;) )

Succes

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    hihihi, wat een goede smoezen allemaal! :p
    Maar desondanks hebben sommige mensen het gauw in de gaten. Of ze merken gewoon niks.
    Ben benieuwd 8)

20. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik heb vorig jaar last gehad van mijn maag en heb toen een pillenkuur van zes weken gekregen. Ik heb de opdracht gekregen om koffie en alcohol tot een minimum te beperken (je wilt niet weten hoe wijn brandt als je last van je maag hebt!). Een periode van 6 weken geen koffie drinken omwille van je maag kan dus echt!
    Toen ik zwanger was en we een etentje hadden had ik dus opeens weer last van mijn maag :) Probeelm van koffie en wijn in één smoes opgelost!

Mocht je dit willen aanvoeren en ze vragen door: ik slikte Nexium.

Succes!

Deel Deze Pagina