Hallo allemaal, Mijn verhaal: Ik ben begin november bevallen van een prachtige dochter. Het was een zware bevalling. Ze woog bij de geboorte 4244 gram. Vanaf het begin is ze geen goeie eter geweest. Ze laat steeds wat staan en ze weigert echt de fles. Als we gaan proppen komt het er net zo hard weer uit. Op een gegeven moment toen zij 5 weken oud is en zij dagen minstens 5 uur per dag achter elkaar ontroostbaar huilde zijn we eindelijk (na talloze adviezen van het cb) via de huisarts doorgestuurd naar de kinderarts. Mijn gevoel zei gelijk dat haar gedrag niet hoort bij een baby, maar het werd eerst afgedaan met krampen. Ze overstrekt veel, blijft persen maar er komt niks en als er wat komt is het harder, gaat uiteindelijk kotsen en blijft huilen. De fles drinkt ze tot ongeveer 60cc goed maar daarna weigert ze. Ze werd opgenomen. Ze heeft 2 klysma's gehad om haar leeg te krijgen en ze kreeg nexium en forlax en daarna ging het iets beter voor een paar dagen. Ook is ze gezien door een fysio en die constateerde een lichte vorm van het Kiss-syndroom waarvoor we oefeningen hebben gekregen. Na een paar dagen verviel ze weer in haar oude gedrag. Uiteindelijk weer kotsen en heb ik weer de kinderarts gebeld. Ze dronk nl echt te weinig (400cc) en ik maakte me druk om uitdroging. Ze werd ook vlakker. Ze is toen voor de tweede keer opgenomen maar dit keer dacht de kinderarts aan een buikgriep. Ze heeft 24 uur ORS gekregen en daarna weer pepti. Het leek iets beter te gaan. Ze poepte uit zichzelf, dronk minstens 100 cc en kotste, slikte, smakte niet. En nu een paar dagen verder. Weer hetzelfde liedje. Ze weigert de fles bij 60cc. We krijgen met geluk 90cc erin. Haar symptomen: Ze slikt en smakt veel Veel persen maar geen ontlasting Huilt tijdens en na de fles Slaapt slecht Voorkeurshouding Kotst Valt af De eerste opname werd het gegooid op verstopping en daardoor reflux en de tweede op een buikgriep of misschien koemelkallergie. Ze drinkt nu ook pepti. Mijn gevoel zegt dat de echte oorzaak nog niet gevonden is. Het is een enorme puzzel om haar symptomen te bestrijden en ik weet echt niet wat we nog meer kunnen doen dan onderstaande: Pepti sinds 2 weken DR. Brown fles Pauze tussen het drinken Boeren Bedje omhoog en reflux kussen Inbakeren Nexium Forlax (laxeermiddel) Oefeningen voor haar nek Overdag slapen in maxi cosi . We zijn gister nog in het ziekenhuis geweest vanwege uitdroging en daar bleek ze te zijn afgevallen. Straks krijgen we weer controle van de arts en gaan we dit allemaal weer bespreken. Ik heb de afgelopen tijd heel nauwkeurig haar eetschema bijgehouden en haar gedrag dus hopelijk ziet de dokter nu ook haar patroon. Herkent iemand dit verhaal en heeft iemand wellicht een gouden tip? Want wij zitten redelijk met ons handen in ons haar.
he bah wat ontzettend rot. Ik wil je eerst even sterkte wensen in deze pittige tijd. Ik ben benieuwd of jullie meid verder al onderzocht is? Of wordt het alleen nog in de voeding gezocht? Vrienden van ons hadden ook een meisje die plotseling zoveel over ging geven.Uiteindelijk bleek dit een virus te zijn bij het hart, waardoor de lever vergrootte en deze tegen de maag aandrukte, hierdoor kon ze niks binnen houden. Bij hen werd het eerst ook afgedaan als buikgriep, maar uiteindelijk Door het consultatiebureau naar het ziekenhuis gestuurd omdat ze teveel afviel. Uiteindelijk is het middels medicijnen allemaal goed gekomen met de kleine meid. Misschien is dit bij jullie helemaal niet de oorzaak... maar ik wilde het toch laten weten zodat je hierover eventueel vragen kunt stellen bij de kinderarts. ik hoop dat jullie snel weer volop mogen genieten van jullie dochter!
ik zou ook eens een osteopaat raadplegen. soms zit er ergens iets scheef of vast en kan het goed te verhelpen zijn.
Pittig is het zeker ja 😅 De dokter is nog niet verder gaan onderzoeken, maar ik hoop dat ze dat na vandaag wel gaan doen. Thanks voor je bericht in ieder geval. Misschien toch maar aandringen op verder onderzoek.
Misschien koemelk allergie? Verder echt blijven aandringen!! Volg je moeder gevoel. Ik vind het belachelijk dat je zo van het kastje naar de muur word gestuurt. Succes eb beterschap voor je kleine meid.
Als t echt kma is, is pepti niet genoeg. Mijn zoontje had vergelijkbare klachten. Toen na lang aandringen van mij op neocate gezet en ineens dronk hij zonder. Te krijsen en veranderde hij in een heel ander kind