Vanochtend een echo gehad. Daar was alleen een vrucht of dooierzak op te zien. Weet niet meer precies het ging allemaal zo snel. De beste man zei dat dit niet goed was en ik volgende week terug moet komen maar waarschijnlijk is het mis. En met deze woorden zijn we met een nieuwe afspraak naar huis gestuurd. Dit was bij een vruchtbaarheidskliniek. We hebben nog onze eigen verloskundige gebeld maar die zegt weer dat ik misschien wel korter ben en dat het best nog tevoorschijn kan komen... 2 verschillende verhalen dus. Iemand ervaring?
Misschien kunnen ze op dit moment niets anders voor je doen, maar je bent wel ontzettend lullig weggestuurd zeg.. Maar.. Als je bij een kliniek onder behandeling bent, weet je dan niet exact hoe ver je nu zou moeten zijn? Kan het eventueel nog zo zijn dat de apparatuur niet perfect was? Toen ik 7 weken zwanger was, moest er ook héél goed gezocht worden voor dat kleine frummeltje in beeld kwam.. Wanneer moet je nu weer terug? Sterkte!
hier heb ik het gehad 7 keer zelfs dat ik minder ver was als gedacht, en heb ook telkens te horen gekregen wat jij heb gehoord was mis, echter heb ik toch echt 6 gezonde kinderen rondlopen en ruim 18 weken zwanger van de 7e, maar goed het kan beide kanten op gaan, ik persoonlijk vind dat ze tegenwoordig wel erg snel beginnen dat het mis is, laat iemand nu eens een weekje of 2 later komen en als het dan nog niet goed is dan kun je dat altijd nog zeggen. dus ik hoop uiteraard dat mijn ervaring jou ervaring wordt
Precieze termijn is een beetje onduidelijk omdat ik lange cyclus heb maar ben met behulp van clomid zwanger geworden en mijn eisprong zou het weekend van 4 juli zijn geweest. Dat is nu 5 weken geleden. Mijn verloskundige zei ook dat het nog niks zegt maar deze man heeft ons echt angst ingepraat aankomende maandag moeten we weer terug. Dan duurt wachten erg lang. Ik hoop dat het hier hetzelfde verhaal is mamaatjevan5.
Bij mij was ik de 1e keer ook een week te vroeg en toen was er ook niks te zien. Een week later zat daar gewoon een kleintje met een kloppend hartje. Dus niet gelijk alle moed opgeven
Precies dit ja; men is erg gehaast om te vertellen dat het mis is. Mijn zus maakte het onlangs ook mee. Ze bleef 2 wkn erg gespannen terwijl het gewoon goed was. Ze kreeg rond 9 wkn een echo (vruchtje met kloppend hartje) maar vk vond vruchtje voor termijn te klein. Omdat ze af en toe bloedverlies had werd een mk ingepraat. 2 wkn later weer echo; alles was goed en werd ze zelfs vooruit gezet. Ts; het kan heel vaak aan het apparatuur liggen en diegene die de echo maakt. Al kan je tegenwoordig met 7 wkn al heel veel zien op een echo, hoeft het in jou geval niet mis te zijn.
Ik heb precies hetzelfde gehad! Twee welen geleden op de echo bleek ik 5 weken en 2 dagen ipv 7 weken en 2 dagen. Met de miskraamformulieren werd ik naar huis gestuurd. In de tussentijd maar weer aan de sushi en wijn en bier omdat het toch niet goed was. Nu bleek het vorige week ineens wel gegroeid en zagen ze een kloppend hartje. Zo bizar!! Helaas klopte het nog niet zoals zou moeten dus de echo deze week wordt weer spannend. Maar het kan dus toch. Ik dacht ook echt dat het niet kon omdat ik al drie weken voor de echo positief getest had maar het kan dus wel..succes!!
Ik hoop dat je bij de volgende echo een mooi kloppend hartje ziet San99. Wij hebben de moed wel een beetje opgegeven. We zullen het zien volgende week. We hopen op een wonder maar gaan er niet van uit. Wel heel vreemd dat ik totaal nergens last van heb alleen van de bekende zwangerschapskwaaltjes.
Bij mij zeiden ze op de eerste echo (termijn echo) dat het ook niet goed zat.. Ik zou toen al ruim 11 weken moeten zijn maar de afmeting van het vruchtje was 1,2 cm dat zou iets van 6-7 weken moeten zijn. En ook het weefsel e.d. zag er allemaal anders uit dan hoe het zou moeten zijn. Ik dacht eerst van ja is het niet toch te vroeg op de een of andere manier maar in het ziekenhuis keek de gyn. er ook nog een keer naar en die kon ook voor 99% zeggen dat het niet goed zat. Pas toen geloofde ik het echt. Sterkte ermee, ik hoop voor je op een wonder!
Ik had met 7 weken een echo maar er was nog geen hartje te zien. Ze vertelden me dat ik gewoon minder ver was en dat alles er goed uitzag. Ik wist diep in mijn hart dat het mis was maar moest echt 2 weken wachten en dat was geen pretje. Ik had veel liever een weekje later al geweten dat het mis was. Wat zegt je hart? Vaak weet je het zelf beter...
Diegenen die zeggen dat ze hetzelfde bij de hand hebben gehad, maar toch minder ver bleken, waren jullie ook in een vruchtbaarheidskliniek of ziekenhuis onder behandeling dan? TS vraagt dit namelijk ook omdat ze onder behandeling is in een vruchtbaarheidskliniek. Vaak weet je in dat geval dus exact wanneer je eisprong geweest is middels follikelmetingen enzo. TS, ik hoop dat alles goed is. Heb je follikelmetingen gehad dat ze je eisprong exact hebben kunnen bepalen? Je eisprong kan dus sowieso niet later zijn geweest gezien je onderzoeken/follikelmetingen/inwendige echo's?
Ik heb met 5w6d een echo gehad waarop alleen een (lege) vruchtzak te zien was. Toen zeiden ze ook dat het misschien een blighted ovum (windei) was of misschien nog te vroeg om wat te zien. Na 2 weken bij de vervolgecho met 7w6d was een kloppend hartje zichtbaar! Het waren 2 lange zware weken waarin ik er afwisselend van overtuigd was dat het helemaal mis was of vol hoop dat het goed kwam. Gelukkig met positieve afloop. Ik hoop voor jou hetzelfde. Ik ben trouwens zwanger door IVF dus ik weet op de dag af wanneer de bevruchtiging heeft plaatsgevonden.
Dankjewel. Ik heb inderdaad metingen gehad. De eerste ronde met clomid had ik een cyclus van 35 dagen. Dit keer had ik op donderdag 2 juli een eitje van 19mm. Ben toen met de boodschap naar huis gegaan dat ik uiterlijk die zondag (5 juli) mn eisprong zou hebben. Verder is er geen meting gedaan. Als ik weer precies 35 dagen tel dan zou ik eisprong hebben gehad op 7 juli. Tenminste als het hierbij ook geld dat je 2 weken na eisprong ongesteld zou worden. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ben vooral van slag omdat gisteren bij de echo de arts nog geen halve minuut gekeken heeft en meteen zei tis niet goed. Mn vriend wil alleen hopen dat het volgende week toch zichtbaar is maar het lijkt mij niet dat mijn eisprong veel later is geweest..
Angel, dankjewel!! De kans is er natuurlijk dat het niet goed is, maar de termijn van eisprong en nu het aantal weken is helemaal niet zo heel gek. Ik was drie weken na een positieve test pas 5 weken en 2 dagen. Vandaar dat ik zelf eerst ook niet twijfelde dat het een miskraam was. Heb er al 2 gehad dus heb er helaas ervaring mee. Maar goed wonderbaarlijk genoeg kan het dus ook de goede kant uit gaan, al is de vraag of het dan in mijn situatie nog steeds goed is, maarja we zullen zien. Succes maandag. Duurt lang ja pff