kan je op een vroege echo al wat zien?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Hennie36, Aug 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hennie36

Hennie36 Lid

Feb 21, 2015
    75
    1
    0
    Misschien een beetje een domme vraag, maar na 3 miskramen in 5 maanden zitten we nu weer in spanning!

20 augustus een vroege echo....ben dan 5 weken en 3 dagen zwanger!

Hoop zo dat er iets te zien is...bij de vorige keren wel een echo gehad...maar had steeds paar dagen daarvoor een miskraam gehad en daarom niks meer op de echo te zien.

Maar is er bij een zwangerschap Van 5 weken en 3 dagen al wat op een inwendige echo te zien?

2. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

Jul 23, 2015
    1,312
    0
    36
    Ik heb begrepen dat het pas 'nut' heeft vanaf 7 weken...

3. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Je kan zien of het vruchtje in de baarmoeder zit. Verder nog niet echt veel (er zullen vast wel dames zijn die op die termijn een hartje gezien hebben, maar die kans is echt wel heel erg klein!).

4. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Verplaatst naar onderzoeken en echo's.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Je kunt wel wat zien. Je zult een zwangerschaps ring zien. En dit kan zelfs moeilijk te zien zijn maar dat ligt aan de apparatuur.
    Bij je vorige miskramen hebben ze toen helemaal niks meer gezien op de echo? Ook geen verdikt baarmoeder slijmvlies? Want 3 miskramen in 5 maanden is wel erg veel..

Als je zeker bent van de termijn zul je nog geen hartje zien. Dit gaat kloppen bij 5,4. En dan is het lang niet altijd meteen te zien. Mocht je een dag of 2 dagen naast je termijn zitten kan het dus wel zichtbaar zijn. Maar ik zou er geen rekening mee houden.
    Sterkte iig!

6. Hennie36

Hennie36 Lid

Feb 21, 2015
    75
    1
    0
    Ik weet dat we dan geen kloppend hartje zien...Daar is het nog te vroeg voor.

Alleen bij mijn eerste miskraam was ik 5 weken en 4 dagen zwanger...Toen zag je nog een bloedprop van 8mm zitten en ze zei dat komt er nog uit en dat gebeurde de volgende dag.
    De tweede en derde miskraam was met 4 weken en 3 dagen en de echo's week later...Toen niks meer te zien.

Nu allemaal erg spannend weer.
    Elke keer als ik naar de wc ga dan hoop je dat er geen bloed te zien is.
    Mensen zeggen er niet te veel aan denken dan gaat het goed.
    Maar dat is makkelijk gezegd...ik zit in de ziektewet,te veel tijd om na te denken!

7. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

Jul 6, 2014
    848
    284
    63
    Female
    Heel herkenbaar Hennie36! Hier hetzelfde verhaal!
    Ik duim voor je dat de echo helemaal goed zit! Liefs! X

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    #8 zonnetje2015, Aug 11, 2015
    Last edited: Aug 11, 2015
    Niet vervelend bedoeld, maar weet je wel zeker dat je 2e en 3e echt een miskraam was?
    Nogmaals ik bedoel er niks mee masr zou t erg vinden als je denkt een miskraam te hebben terwijl dit niet zo was. Mocht je eisprong Nl een dag of 2 later geweest zijn kan dit natuurlijk ook je menstruatie geweest zijn. Wat zegt je gyn hiervan?

Google maar eens op biochemische zwangerschap. Dan vindt je uitleg over zulke vroege miskramen.

Ik kan er natuurlijk naast zitten dan excuus daarvoor.

9. NiBu

NiBu Actief lid

Nov 24, 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste echo was met 5w6d en daar was een vruchtzak te zien. Die is opgemeten en kwam overeen met 5w4d. Hartje was pas 2 weken later te zien.

Share This Page