Echo niet laten maken bij verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zomerbloem, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

volgens mij hebben we het wel over de zelfde maar als jij er al geweest bent en je hebt er wel een goed gevoel over is dat alleen maar beter. Als je nog niet was geweest was ik bang dat het tegen zou vallen. Inderdaad ieder zijn eigen mening (en ik vind ook niet dat het onzin is om meerdere echo's te maken hoor!)

2. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Bij de eerste heb ik alleen pretecho`s laten maken bij 16 en 28 weken en de 12 en 20 weken in het ziekenhuis. Bij deze zwangerschap ben ik veel onzekerder en wilde ook weten of het hartje klopt en bij het echobureau geweest omdat ik wist dat ze in het ziekenhuis niet eerder zouden doen.
    En als ze bij 10 weken het hartje niet kunnen vinden, wat natuurlijk kan omdat het kindje nog heel klein is, dan komt de onzekerheid heel erg opsteken. Op de site staat dat ze proberen bij de 1e afspraak het hartje te vinden, maar dat het vaak lukt vanaf 12 weken.
    En omdat ik a.s. donderdag jarig ben, vind ik het fijn om extra zekerheid te hebben. Als niet was geprobeerd om het hartje te vinden, had ik waarschijnlijk ook niet overwogen om een extra echo te laten maken.

Mag ik vragen bij wie je deze keer de echo laat maken?

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Weet even niet haar naam maar zij doet idd ook de echo's voor de andere VK praktijk. Vind haar niet slecht hoor daarom ga ik er weer terug maar vond haar zo zakelijk de laatste keer dat ik bij haar was geweest. En vind het belangrijk dat zij ook medische echo's kan doen. Ben ook super onzeker hoor! Ik moet al met 8,5 weken naar de vk maar weet niet of ik dam het hartje wil horen deze keer, zal ook helemaal in de stress raken als ze niks horen.

4. Zomerbloem

Zij doet ook medische echo`s en bij de vorige zwangerschap vertelde ze dat ze ook echoscopiste in het Boven-Ij ziekenhuis in Amsterdam is. Er zijn 2 bureaus in de Weidevenne, Twinkelster en Babyecho.
    Ik denk niet dat ze het proberen met 8 weken, is dan wel erg vroeg!

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Dan hebben we het over dezelfde wat ze werkt inderdaad in het ziekenhuis. De VK is ervan overtuigd dat ik verder zwanger ben omdat ze zei dat ik anders niet eerder een positieve test kon hebben. Heb toch duidelijk me eisprong gevoeld en volgens mij ben ik nu dus 7 weken maar zij zelf denkt (uitgaande van mijn laatste menstruatie) dat ik nu al 9 weken ben. We zullen het as di wel zien

6. Zomerbloem

Dan is het Babyecho!
    Die 2 weken extra zouden mooi meegenomen zijn!

Maar ik ga nu even offtopic; ik geloof dat ik jou wel ken. Je hebt ook op het JEC gezeten toch?

7. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

hahah dan ben ik heeeeel benieuwd wie jij bent! Ja klopt haha

8. Zomerbloem

Denk niet dat je mij kent, was zo`n grijs muisje op school... ahahahah..
    Ik zal je morgen een pb sturen en uitleg geven!

9. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Nou was ook niet Miss populair hoor. Haha klinkt lekker positief weer, ben benieuwd morgen!

Deel Deze Pagina