vraagje over gigantische druk in onderbuik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Froukje3, Nov 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Froukje3

Froukje3 Lid

May 26, 2008
    35
    0
    0
    hoi hoi
    weer even een vraagje van mij
    sorry voor mijn vele vragen, maar maak me echt zorgen..
    ik heb sinds een week of 2 heel erg druk in me onderbuik af en toe een kramp erbij, soms zoerg dat ik niet recht opkan staan, nou hoop ik dat ik niet te vroeg ga bevallen, want me jongste die nu 8 maanden is was 2 weken te vroeg met inleiding en die woog maar 2650 gram,
    maar ik heb nu al 2 weken heel vaak last van harde buiken die omslaan in drukkend gevoel in me onderbuik met steken, ik moet 12 dec pas naar de gyno aangezien ik niet kon 2 weken terug en nu zij helemaal vol zaten,..
    wat kan ik hier van verwachten? en zijn dit al voorweeen?
    ik wordt er niet echt vrolijk van want ik moet wel een huishouden doen en 2 kinderen verzorgen en me man die pas geopereert is helpen,zouden jullie me een beetje gerust kunnen stellen?

groetjes Froukje

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Froukje,

Het kunnen meerdere dingen zijn: harde buiken door het toch wat te druk zijn. Hier kan je helaas niet altijd onderuit maar probeer je rust te nemen en niet onnodige actieviteiten te ondernemen. En verdeel huishoudelijke klussen over de week heen en niet alles op een dag.
    Wat het ook kan zijn is een blaasontsteking, laat je urine even nakijken bij je huisarts. Een blaasontsteking geeft harde buiken in de zwangerschap. En kan zelfs tot vroeggeboorte leiden als je het niet laat behandelen dus laat het maar even nakijken voor de zekerheid.

Imke

Share This Page