Groeiecho 28 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dolce1983, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hallo,

Gisteren heb ik de eerste groeiecho gehad met 28,2 weken.

Nu heb ik een paar vraagjes aan de dames die ook zo'n groei echo hebben gekregen.

Ons tweede kindje is geboren met 41,2 wkn en woog 9 pond,
    zijn hoofd was erg groot en zijn schouders zaten bij de bevalling ook vast.
    Nu was mijn angst dat deze baby ook weer zo'n groot hoofd zou krijgen...

De echoscopiste stelde mij gerust en zei dat het kindje na alle metingen precies gemiddeld is.
    Toch zie ik op het formulier echt wat anders staan en tijdens de meting zag ik ook dat het hoofd (32wkn)en de oor tot oor meting (31wkn)en zijn romp (31wkn) een aantal weken voor liepen.
    Zijn beentjes lopen echter 2 weken achter.(26wkn)
    Maar doordat hij net als zijn broer korte beentjes heeft wordt het dus weer naar beneden getrokken naar gemiddeld.

Op het formulier staat:

BPD: 77,0mm (oor tot oor)
    HC: 280,0mm (hoofdomtrek)
    AC: 253,0mm (buikomtrek)
    FL: 50,0mm (bovenbeen)
    HC/AC: 1,11
    BPD/FL: 1,54
    Gewicht Hadlock (HC/AC/FL) 1.292gram
    Centiel: 74,4

Over 6 weken heb ik weer een groei echo met 34 weken,
    Ik hoop echt dat zijn hoofd dan niet nog groter is geworden!
    Nu heb ik dus het idee dat ze me gewoon zouden laten doorlopen tot 40 wkn, terwijl zijn hoofd dan misschien veel te groot is om er door te kunnen :(

Zijn er dames die ervaring hebben met groeiecho's voor grote kindjes en hoe nauwkeurig zijn deze gebleken?

Alvast bedankt!

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik had op 32 weken een echo, daaruit bleek hij 2600gram te wegen en liep 5 weken voor op groei.
    Er is echter nooit gesproken geweest over eventuele inleiding. Ben op 39 weken spontaan bevallen (na strippen) en kleine man woog 4315gram. Gelukkig ben ik niet overtijd gegaan, maar heb wel een prima bevalling gehad van 3 uur tijd!

Ik begrijp je zorg, maar het wil niet zeggen omdat je kindje groter is dat het daarom moeilijker moet gaan.
    Ik zou je angst voorleggen bij de gynaecoloog!

Deel Deze Pagina