Hi dames, Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger ben ben ik ontzettend onzeker. Hier heb ik al een paar keer eerder overgeschreven. Ik heb een echo bij 7+5 gehad en bij 10 weken (ivm van de trap vallen) en vanavond heb ik de officiële termijnecho. De eerste 2 echo's waren goed, hartje klopte mooi en ik ben zelfs 2 dagen vooruit gezet. Kleintje deed het goed. Toch ben ik ontzettend nerveus voor de echo van vanavond. Want wat als die niet goed is? Ik wilde het na deze echo vertellen aan de opa's en oma's. En ik wil daar ook iets echt leuks van maken aangezien het hun allereerste kleinkind word. Plus dat mijn broeken niet meer lekker gaan zitten, toch houdt me nog iets tegen om positiekleding aan te schaffen. Want wat als het vanavond toch niet in orde is? Ik blijf maar malen en malen. En eigenlijk maak ik me daar helemaal gek mee. Wellicht is het ook verstandig om gewoon niet teveel op internet te zitten. Daar kom je natuurlijk heel veel niet leuke verhalen tegen. Iedereen zegt wel het kan met 8 weken, met 25 weken maar ook met 39 weken nog misgaan. Hebben jullie tips om wat zekerder te worden?
Ik herken je onzekerheid helemaal. Helaas ging de onzekerheid van de termijnecho bij mij over in onzekerheid van de 20 weken echo. Echte tips heb ik niet voor je, probeer vandaag wat afleiding te zoeken. Na 2 goede echo's is de kans ontzettend groot dat het nu ook gewoon goed zit.
Ik begrijp je gevoel. Het is inderdaad af te raden om op internet te gaan kijken, de kans dat alles helemaal goed is, is zo ontzettend veel groter dan de kans dat het mis is. Ik ben het met Love1990 eens, probeer wat afleiding te zoeken. Mijn ervaring is dat echo's spannend blijven. Het enige wat je kan doen is je erbij neerleggen en positief blijven. Het zit echt wel goed!
Ik snap het helemaal! Ik had dit ook en zelfs nu heb ik er nog last van ( 30 weken )... Ik heb ook heel de zwangerschap al blaasonsteking, schimmelinfecties waardoor ik me ook telkens zorgen maakte. Nu heb ik een andere infectie die niet te behandelen is tijdens de zwangerschap en daarom denk ik tot het einde niet echt kan genieten. Alles ziet er voor de rest goed uit met de baby dus voor mij ook geen grote reden tot zorgen. Ik zou er gewoon lekker van proberen te genieten! Als alles goed is met de baby is er weinig reden tot zorg. Al snap ik je onzekerheid helemaal Veel succes bij de echo & van genieten he..
Helemaal herkenbaar. En totdat je je kindje in je armen hebt blijft die onzekerheid helaas knagen. Probeer toch na de echo straks het wat meer los te laten en te genieten. Want een zwangerschap is mooi en bijzonder om mee te maken. Komt vast goed allemaal!
Die onzekerheid blijft. Mijn tip zou zijn om daar gewoon aan toe te geven, maar tegelijkertijd niet vergeten om ook te genieten van je zwangerschap en hoe bijzonder het allemaal is. Heb je inmiddels een goede echo gehad?
Net echo gehad! Weer druk gemaakt om niks. Kleintje doet het nog steeds goed! dit weekend dus bekend maken!
Wat fijn dat je een goede echo had. Veel plezier met vertellen. Ik was ook zo onzeker en dat wordt nu minder. Bij alles wat ik deed of at dacht ik 'oh jeetje mag dit wel?'. Als ik een echo had was ik voor een paar dagen gerust gesteld en dan begon het weer van voren af aan. Het hoort er ook wel bij, het eerste trimester is spannend en daar moet je even doorheen. Komt heus goed!