Hallo dames, Ik ben 16w zwanger en heb momenteel last van bloedverlies vanochtend zelfs met stolsel. Ik ben bij de vk geweest hartje klopt gelukkig. Urine is ook nagekeken en heb geen blaasontsteking. Ze heeft ook mijn baarmoedermond opgemeten en die was 3cm. Ik heb sinds enkele dagen ook af en toe zo een harde buik gevoel maar als ik op dat moment mijn buik voel voelt het niet hard aan. cervixlengte is 3cm. Is dat niet kort? Ik ben weer naar huist gestuurd omdat ze niks bijzonders kon zien wel moet ik rust houden.
Ik zou lekker veel rusten en een lekker warm kruikje bij je buik om je baarmoeder te laten ontspannen. Bedrust is niet bewezen helpend, maar ik heb eerder ook een keer een vervelende periode gehad en ik voelde me daar ook gewoon het beste bij. Hopelijk blijft het rustig. Een collegaatje had dit ook en heeft een prachtige en helemaal gezonde dochter gekregen.
Een baarmoedermond van 3 cm vind ik eigenlijk erg weinig voor jouw termijn. Toen ik 17 weken zwanger was, was mijn baarmoedermond 2,7 cm. Dit was voor het ziekenhuis direct een reden om te beginnen met proluton injecties. Die houden de baarmoeder rustig. Ik moest in het begin om de paar dagen op contriole komen. Ik heb de wekelijkse injecties tm week 36 gekregen. In week 37 is mijn zoontje geboren.
Mijn ziekenhuis zei dat alles onder de 2.1 zorgwekkend s. Als ze het niet vertrouwen sturen ze je niet naar huis
Gewoon bellen. Stress en niet slapen is ook niet goed hè! Rustig aan, we hopen gewoon met mee op een goed vervolg.
Bloedverlies is gestopt moet nog paar dagen rustig aan doen en dan is verder alles oke volgens de vk. Ik twijfel alleen nog steeds of je stolsels kunt verliezen bij gesprongen bloedvat/ader.