hoe ga je om met sporten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door maartje25, 15 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo!

Na mijn miskraam begin januari had ik vanmorgen weer een positieve test in handen. Super blij maar natuurlijk ook onzeker.

2 keer in de week sport ik 1.5 uur in de sportschool. Zowel cardio als kracht.
    Ik begin met een half uur cardio...mijn hartslag loopt daarbij al snel op tot de 180... is dit erg /gevaarlijk voor de zwangerschap? Kan dit iets met de vrucht doen of een miskraam veroorzaken? Of kan ik dit gewoon blijven doen?

Ook doe ik veel buikspieroefeningen...zowel recht, schuin als onderbuikspieren. Kan ik deze blijven doen of is het beter van niet? ( vooral de onderbuikspieren maak ik me zorgen over)

Ben benieuwd naar je reactie

Iniedergeval heel erg bedankt

Gr maartje

2. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld om een afspraak te maken. Zij adviseerde mij om geen buikspieren te doen. Qua hartslag maakt dat niet uit

3. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hoi Maartje,

Ik zie dat je al antwoord hebt gekregen op je vragen. Buikspieren kun je inderdaad beter niet trainen als je zwanger bent. Voor later in de zwangerschap is het vooral belangrijk om naar je lichaam te luisteren. Die geeft vanzelf aan wanneer je een tandje terug moet doen.
    Fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina