echo op 9 maandenbeurs?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Roozjuh, Feb 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Hallo meiden!

Ik heb een vraagje over het maken van een pret echo op de 9 maandenbeurs. Vrijdag 20feb hebben wij onze 20weken echo smorgens, hopen natuurlijk dat alles goed is met ons wondertje.
    Meteen erna gaan we door naar de 9 maandenbeurs samen met mijn vader+vrouw en schoonvader+vrouw. Nou leek het mij leuk om op de beurs een echo te maken waar de opa's en oma's bij zijn.

Wie weet waar je dat het beste kan doen op de beurs en kan mij dus een aanraden?! Hoe duur is dit bijvoorbeeld en wat kan ik er van verwachten?

Zijn er ook negatieve ervaringen voor de 'beurs echo' die mensen met mij willen delen?

Groetjes Wendy

2. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    Ik vond het best duur en erg gehaast..

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hoeveel kost het dan?

4. 894hi

894hi Niet meer actief

ik zou gewoon een afspraak maken voor een pret echo bij jou in de buurt en niet op die beurs ... ik heb vaker te horen gekregen dat het daar echt heel druk is enzo omdat tja het is toch wel leuk en iedereen wil dat wel.
    maar zoals hierboven al denk ik dat het allemaal wat sneller en gehaast is dan dat je er speciaal een afspraak voor maakt bij een pret echo bureo
    en hoeveel het gaat kosten zal ongeveer rond de 50 euro zijn

5. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    75 euro voor een 15 min. als ik me niet vergis.. Voor dat geld kun je beter gewoon lekker naar een bureau gaan die de tijd voor je neemt, waarbij je evt. terug mag komen als het niet goed ligt etc.

Maar da's mijn mening..

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Wou het zelf al niet doen door de drukte etc. maar was wel benieuwd hoe duur het nou zou zijn. Echo bureau is inderdaad goedkoper. Ik kreeg 40 min + foto's op fotopapier + gewone echo's en dvd van 20 min voor 70 euro

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben 5 maart een gewone 10 weken echo.. Deze word door de verzekeraar vergoed en de dvd van 12 euro geef ik ons lekker kado..

Voor mij hoeft een pretecho niet

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het niet op de beurs doen... de kans is ook klein dat je aan de beurt komt. Toen wij gingen kon je vanaf 10 uur inschrijven, nou om 9 uur stonden er al honderden vrouwen te wachten.

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Wij hebben vorig jaar een echo laten maken bij twinkelster op de 9 maandenbeurs. Ze hebben dan speciale beurstarieven die niet zoveel afwijken van de gewone tarieven (we zijn later nog terug geweest omdat we zo tevreden waren) Ik vond het een aanrader!

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    bedankt voor jullie reacties!

Ik snap dat het op de 9 maandenbeurs erg druk is maar het ging mij meer erom dat dan de opa's en oma's aanwezig zijn tegelijk. Mijn schoonvader woont in rotterdam en wij zelf lelystad. Dan zou hij speciaal voor de echo vrij moeten nemen en dan maar hopen dat mijn eigen vader zelfde dag ook kan.

De echo's die hier worden gemaakt zoals de 12weken en 20weken echo, die worden idd vergoedt maar we krijgen niks op cd of dvd. En dat vind ik erg jammer.

Zonde dat het eigelijk zo mega druk is bij de echo's op beurs, maar ene kant ook wel heel logisch

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Wij waren rond 10 uur op de beurs en konden een afspraak maken voor 15 uur of 15.30 geloof ik

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    wij zijn er helaas pas om 15.00 denk ik. Zou het dan nog lukken? We zijn er ook savonds nog dus misschien dan een kans?

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Misschien wel. Anders kijk je op de site welke echobureaus er zijn (twinkelster is er sowieso) en dan probeer je vast een afspraak te maken. Ik weet niet of ze het doen, maar niet geschoten is altijd misgeschoten toch?

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik heb twinkelster net een mail gestuurd over hoe dat zit met afpraak maken voor op de beurs, hopen op goed nieuws vanuit hun :)

15. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Vaak kan je op een echoburo ook 's avonds of in het weekend terecht, dan hoeft je schoonvader geen vrij te nemen.

Wil je nu ook al een 3d/4d echo laten maken? Misschien is dat mooier wat later in de zwangerschap.

Ik heb ook getwijfeld om een echo op de beurs te laten maken, maar heb er toch voor gekozen om het hier in de buurt te laten maken. Voor hetzelfde geld krijg ik dan wel dubbel zoveel tijd.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Ik had mailtje naar ze gestuurd met de vraag of ik alvast voor vrijdag kon afspreken en om 20.00 heb ik een afspraak

Misschien dat het later in de zwangerschap idd wel mooier is maar nu zijn de opa's erbij en dat vinden ze erg speciaal. Als we nog wat geld over hebben maken we misschien nog wel 2de pret echo voor ons zelf.

17. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Heb je misschien ook gevraagd wat het kost op de 9maanden beurs?
    Ben wel erg benieuwd, wil het misschien ook laten doen!

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Leuk! Veel plezier! Wij hadden vorig jaar wat extra tijd gekregen omdat ze het zo speciaal vond dat ik zwanger was van een 1eiige tweeling. Ik was toen ongeveer 12 weken. Ze doet het echt heel leuk! Enne een aanrader is het om alles op dvd te zetten!

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    prijzen ehm ja ze zei voor een 3D en 4D echo 75,-
    maar ik kijk net op hun site en zie daar niks van 75,- tussen staan eigenlijk...
    Zou het dan wel op dvd worden gezet eigenlijk?

20. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Meestal moet je iets van 10 euro extra betalen voor een DVD, maar misschien dat je het er bij krijgt omdat het op de 9maanden beurs is?

Share This Page