Vroeg mij af of iemand weet waarom de artsen geen echo doen op de dag van IUI???? Ik heb inmiddels mijn vijfde IUI achter de rug maar heb telkens het idee dat mijn eitje al gesproken is voordat iui plaats vind! 😔
Dat vraag ik mij ook af. Alles is in orde en iui helpt ook niet. Zet ovitrelle dan springt je ei tussen 32 en 40 uur maar heb toch t idee dat het ergens niet goed gaat.
Lijkt mij heel frustrerend! Van wat ik begrepen heb!, doet een echo op die dag meer kwaad dan goed. Zo weinig mogelijk gedoe en gepruts in dat gebied op de dag van inseminatie. Dat werd een vriendin van mij verteld. Ik heb volgende week mijn eerste iui en ik zal het dan ook nog eens vragen! Succes lieve meiden! Liefs, Yvonne
Omdat je op een echo niet altijd kunt zien of je een eisprong hebt gehad. Een follikel is een holte gevuld met vocht. Tijdens de eisprong ontploft een follikel niet, er komt simpelweg een scheurtje in waar het vocht door naar buiten loopt en dat gaat geleidelijk. Als je een echo zou maken, zou het dus best kunnen zijn dat je nog gewoon een follikel ziet zitten, maar dat er aan de achterkant buiten het beeld een scheurtje zit en dat je eicel inmiddels al onderweg is. Dus een echo geeft geen betrouwbaar beeld, vandaar dat het op de dag van de IUI niet wordt gedaan. Je eicel is trouwens nog een aantal uur te bevruchten na de eisprong. Dus als je eisprong iets eerder is dan de inseminatie, dan kan dat helemaal geen kwaad. Succes!
bij ons in de kliniek zit 1 arts die wel een echo doet maar dan wel na het insimineren. ik heb zo vaker gezien dat mijn ei die dag gesprongen was. ik heb dus meestal iui gehad na mn eisprong. wat niet erg is want ei is dan ook nog te bevruchten.
Ik kweet ook zeker dat ik beide keren m'n eisprong al een aantal uur voor de IUI heb gehad, maar volgens de arts was dat geen probleem. Eitje zou nog aardig wat uren te bevruchten zijn.