Leeftijd en behandelingen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MCGB, Aug 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    We gaan komende cyclus met IUI beginnen. Ik ben 37.5 en na gesprek met vrienden vroegen ze af of toch zin heeft met IUI te gaan beginnen ipv direct met IVF.
    Wat is hier jullie mening? Hoe oud zijn jullie als ik dat mag vragen? Wat zijn de criteria tussen behandeling qua leeftijd?
    Ik zou denken dat de arts anders gedaan zou hebben als dat zinvol was maar ja, soms is de protocol belangrijker dan de patiënt, helaas.
    Is inderdaad IVF meer succesvol dan IUI? We zijn al 3 keer spontaan zwanger geraakt maar helaas de eerste moest met 23 wk afgebroken worden en de andere twee door verkleving eindend in een vmk. Misschien heeft dat al een hogere kans aan IUI ongeacht mijn leeftijd?
    Dank jullie wel.

2. nonniez

nonniez Actief lid

Mar 15, 2015
    128
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het ook mee speelt wat het probleem is in jullie geval van verminderde vruchtbaarheid. Je mag aannemen dat de arts wel weet waar hij mee bezig is, dat ze jullie niet laten aanklungelen met iui als het niet zinvol is!

Ik ben 28 en heb mijn eerste iui gehad! Bij ons ligt het probleem aan mijn vriend die verminderd kwaliteit van zaad heeft, en niet heel erg veel goede kwaliteit zaad na bewerking van iui, 2,8 miljoen.

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    IUI is prima hoor, zeker als je ook op eigen kracht zwanger bent geworden.
    Na ivf is er niks meer..dan ben je uitbehandeld. Ik zou gewoon IUI doen, en je kan altijd nog uitwijken naar ivf. je bent nog maar 37,5...nog lang niet bejaard ;)

Ik ben zelf bijna 37 en ook met IUI bezig...ivf is voor ons echt het laatste redmiddel.

4. klavertje3

klavertje3 Actief lid

Nov 22, 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Ze beginnen eerst met iui dan met ivf als al zwanger bent geweest

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Panter. Na ivf komt nog icsi dus dat klopt niet helemaal :)

Ik zou eerst iui proberen. Minder zwaar voor jezelf geestelijk en lichamelijk. Als dat na meerdere pogingen nog niet is gelukt kun je altijd nog door naar ivf.

Zo zou ik het doen. Ongeacht mn leeftijd.

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Das niet waar...je doet of ivf of icsi afhankelijk van de zaadkwaliteit. Het is niet zo dat je na de ivf nog icsi kunt doen.
    Je krijgt 3 pogingen ivf of icsi..en dat is de max, tenzij je zelf pogingen gaat betalen.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

.
    Ik ken toch echt mensen die na ivf nog icsi hebben gehad. En dat is geen uitzondering en hoor je vaker.
    Volgens mijn artsen zijn er ook drie methodes die elkaar eventueel op kunnen volgen, iui ivf en dan icsi.

8. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ja dat doen ze idd als bij ivf blijkt dat het zaad bijv niet in de eicel kan dringen. Bij icsi word het zaad in het eitje gedaan.
    Maar het is niet zo dat je na ivf nog 3 icsi's krijgt...dat is gewoon niet waar.
    Je hebt 3 pogingen ivf of icsi. Soms stapt men na 1 ivf over op de icsi methode. het enige verschil tussen ivf en icsi is het bevruchten, de behandeling is verder hetzelfde.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En dat klopt inderdaad ook. Ik bedoelde ook niet dat je er dan nog 3 krijgt.

Ik weet hoe icsi werkt, zit er midden in ;)

10. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Oh haha dan begrepen we elkaar niet goed. Sterkte met je icsi!! Toi toi toi, fingers crossed!

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Bedankt! We zijn dr bijna doorheen :)

Jij ook succes!

12. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Panter,

Bedankt voor jouw bericht. Ben je net begonnen met IUI? Met hormonaal stimulatie? Hoe ging het bij jou?

Groeten.

13. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jouw reacties.

Alles goed gegaan?
    In vind jouw 'signature' geweldig, humeur kan geen kwaad :)

Share This Page