Ik heb een verwijskaart voor de gynaecoloog gekregen, iemand enig idee in welke week van de zwangerschap je dan wordt opgeroepen bij de gynaecoloog? Groetjes Sabrina
Heb jezelf een afspraak gemaakt? Bij ons is het zo dat je wordt opgeroepen...hoop dat het niet te lang zal duren want ben erg nieuwsgierig!
Huh? Ze roepen je op? Ik moest zelf bellen op het moment dat ik een posi test in m'n handen had. Of geeft de huisarts het door aan het ziekenhuis bij jullie? Zou voor de zekerheid toch zelf bellen hoor. Dan kan je meteen vragen wanneer je ong. terecht kan.
als je een verwijskaart krijg moet je altijd zelf bellen naar de gyn na mijn weten dan heh zou voor de zekerheid effe contact opnemen met ze
Jah, als het goed is faxt ze de verwijskaart...ze zei tenminste net nog dat ik opgeroepen zou worden.. Ze wilde de reden weten waarom ik naar de gyn wilde, wanner mijn eerste dag van de laatste menstruatie was en wanneer ik een test had gedaan. Ik bel morgen wel naar het ziekenhuis om een afspraak te maken, hou me gewoon van de domme Maareuh wanneer kon je ongeveer terecht na je positieve test ?
Dat ligt er denk ik aan waarom je bij de gyn loopt. Natuurlijk hebben de meeste vrouwen daar een medische indicatie (niet allemaal) en het ligt eraan waarom je daar heen moet. Ik moest direct met medicatie starten, dus ik zat er de dag dat ik positief getest had om te leren hoe ik mezelf moest spuiten. Maar als het geen haast heeft (ze kunnen immers verder weinig doen, echo's hebben dan nog geen nut en er valt niets te zien/voelen aan je buik) dan hoef je waarschijnlijk pas met 7/8 weken of later te komen.
inderdaad gewoon even zelf bellen. je kan al vrij snel terecht bij een gyn, meestal met 7 a 8 week al. ik weet niet wat de reden is, mar je kan er ook voor kiezen om eerst bij de vk te lopen en daarna in de laatste maanden naar een gyn te gaan. de vk komt je altijd na de bevalling nog thuis controleren en tevens de baby.
Het zal wel van ziekenhuis tot ziekenhuis verschillen of je zelf moet bellen voor een afspraak of dat je wordt opgeroepen. En wanneer je voor het eerst terecht zal kunnen? Dat kan verschillen van een paar dagen tot een paar weken.
raar, ik mag volgende week al terecht, dan ben ik 5,5 week zwanger, ik krijg dan meteen ook een echo.
Hou er dan rekening mee, dat er heel weinig te zien is, misschien nog niet eens een hartje (sterker nog: waarschijnlijk nog geen hartje!). Waarom mag jij zo vroeg?
Ik heb gelijk dezelfde week gebeld nadat ik bij de huisarts ben geweest. Maar dat was omdat ik daarna vier weken op vakantie ging. Dus een afspraak gemaakt voor na mijn vakantie. Ik kon trouwens eerder terecht, maar nu achteraf gezien vraag ik me af wat dat voor zin gehad zou hebben. Ik geloof dat ik bijna 8 weken zwanger was bij mijn eerste afspraak en toen is er gelijk een echo gemaakt. Als je eerder een echo laat maken moet je geluk hebben, willen ze wat zien (zeker een hartje) en ik denk dat ik me alleen maar ongerust had gemaakt als ze geen hartje hadden gezien.
Inderdaad, daarom vind ik het raar. Ik weet t ook niet. Ik wilde nog zeggen met 8 weken? toen zei ze al van dat ik volgende week terecht kan. Ik heb wel een miskraam gehad, misschien daarom...
Ik denk idd dat het daarom is, ze zullen wel willen kijken of het vruchtje goed zit? Ik had met 6w5d een echo en zag alleen een grote witte vlek (wel met kloppend hartje) volgende week vrijdag moet ik weer, ben dan 9 weken en hoop dan toch iets meer vorm te zien
De reden is dat ik bij de vorige zwangerschap een postnatale depressie heb gehad. Ik krijg nu dan begeleiding tijdens de bevalling en erna. Ik heb gisteren gebeld en ik moest idd wachten tot ik opgeroepen zou worden...dus ben benieuwd hoelang het duurt
toen ik belde kon ik direct komen als ik kon haha want er waren een hoop mensen uitgevallen en ik had een spiraaltje (had) dus mioest zo ie zo dezelfde week terecht. Bij daan heb ik naar 3 ziekenhuizen gebeld haha en gewoon gekeken waar ik als eerste terecht kon en dat was 2 weken later