Een goed echo bureau kan ook inwendige echo's maken. Wat ik al schreef: Echolooks doet de eerste echo va 7 weken.
Oh daar zou ik ook echt van balen, al is het natuurlijk rationeel gezien niet nodig, je wil gewoon zien of er iets zit en of het hartje klopt. Hier waren ze uiteindelijk begripvol en mocht ook rond 7 wk komen. Als ik jou was zou ik zeker een pretecho plannen. Het geeft geen garanties, maar wel even de geruststelling dat het er goed uitziet.
Ik snap je angst maar dat heeft elke moeder wel dnk ik ook. Moest ook wachten tot 12 weken ( bleek achteraf pas 10 te zijn) dus mocht vandaag nog een x (12wkn 2 d) maar geduld is wel belangrijk. Denk gewoon positief zolang je niet bloed is t goed en dat heb ik in me Achterhoofd gehouden.. Soms kunnen ze vroeg nog niks zien & dan stress je ng meer!!
Heeft je huisarts geen echo apparatuur? Hoop huisartsen willen wel ff voor je kijken, die van mij iig wel.
Nee, ik was niet minder lang zwanger maar door een gekantelde baarmoeder en doordat het embryo nog zo ontzettend klein is, is deze wel over het hoofd gezien. Volgende de gynaecoloog gebeurt dit vaker met zulke vroege echo's. Ik had ook bloedverlies waardoor de situatie nog verwarrender was maar ik ben toen op internet gaan speuren en je staat versteld van hoeveel gevallen rond die periode een negatieve uitslag krijgen. Het is gewoon erg vroeg en ik raad het absoluut af. En ik ben uiteindelijk met de termijnecho zelfs voorruit gezet dus ik was ook niet minder lang zwanger
Ik heb precies hetzelfde. Hier ook pas een echo op 2 januari, dan ben ik 9+6. Ook ik moest even slikken dat het nog zo lang zou duren. Ik wil natuurlijk ook heel graag weten of alles goed zit, helemaal omdat ik me totaal niet zwanger voel. Maar ik ben niet van plan om een pretecho te doen oid. Ik wacht gewoon heel erg ongeduldig af
Ik zou ook voor de feestdagen gaan en natuurlijk een bureau uitzoeken die ook inwendige echo's kan maken. Je kunt wel zeggen dat je een fijnere kerst hebt als je ervan uit gaat dat je gewoon zwanger bent mits je gaat bloeden maar als je al eerder een mk hebt meegemaakt is de onzekerheid afschuwelijk. Ik persoonlijk zou liever de geruststelling willen dat alles goed zit of in het ergste geval dat het niet goed zit ipv de hele feestdagen in die onzekerheid zitten en 10 keer per uur naar de wc gaan. Heel veel succes!
Ik heb al eerder gelezen hier dat veel mensen al heel vroeg een eerste echo krijgen. Ik heb gisteren "pas" mijn eerste gesprek gehad bij de verloskundige (kon nog nief het hartje luisteren maar dat snapnik wel want is natuurlijk uitwendig) en ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor de echo en ik kon ook "pas" met 11 weken (ook op 2 januari) terecht... Is dat echt zo laat?
Zo zie je maar weer hoe het verschilt bij de vk's. De mijne heeft echo appararuur en doet de eerste echo rond de 8 weken (bij mij 6 ivm bloedingen) en bij de ander krijg je pas rond de 12 weken een echo. Ook krijg ik elke controle een echo, wat schijnbaar echt luxe is als ik dat zo hoor!
Oh lijkt me ook vervelend, maar ben bang dat er dan toch niet sanders opzit dan wachten. Gelukkig zijn de feestdagen er tussen, dan gaat het allemaal wat sneller voor het gevoel. Ik kan, gelukkig, nog net voor het nieuwe jaar terecht, maar ik ga via de gyn dus dat is misschien weer wat anders. Biij 8 weken dus.
Toevallig heb ik daar een gesprek met mijn vk over gehad woensdag bij de controle. Zij vindt het niet meer van deze tijd dat vrouwen er pas met 10/11/12 weken achter komen dat ze een MA hebben gehad.. Zij doet dan ook echo's vanaf 7 weken omdat dan ( normaal gesproken) een hartje moet kloppen en ze aan alles kunnen zien of deze zwangerschap er goed uitziet ;denk aan dooierzak etc. Ik deel mijn mening wel met haar. Ik moet er niet aan denken dat je denkt al 11 weken zwanger te zijn... 'bijna' uit de kritische periode en dan blijkt dat het hartje nooit is gaan kloppen..... Ik zou mijn eerste echo ook pas met 11weken hebben maar gelukkig mocht ik met 7 weken en 2 dagen al komen en zag alles er perfect uit voor die termijn.. Gaf mij op dat moment heel veel rust en zekerheid, ondanks dat het natuurlijk nog steeds fout kon gaan.. Helaas wordt het vanaf 2015 alleen maar erger met de echo's en komen er nog minder... Lang leven de bezuinigingen in de zorg! Dus wat ik wil zeggen: plan die pretecho als je je daar beter door voelt!
Ik begrijp je, zeker met je eerdere miskraam. Van de VK begrijp ik het ook, maar dat terzijde. Wat je inderdaad kan doen is een pretecho bureau bellen en op eigen kosten een echo laten maken. Let er wel op dat je een inwendige echo moet hebben om die zekerheid te krijgen die je wil hebben (in het goede geval uiteraard) Uitwendig (via je buik) kun je weliswaar wat structuren zien, maar is een kloppend hartje geen garantie.
Ik ben sinds 2,5 jaar verhuisd naar uk en moet zeggen heb niet zo vaak de zorg nodig nog voor de kleintjes . Nu ik dus zwanger ben v de 3de en 2 ks achter de rug heb en ik weet dat ik moeilijke zwangerschap gehad heb zou ik dus graag gezien worden door een gyneacloog. Hoog of laag springen maar omdat dus de zorg hier zeg maar gratis word je dus ook op goedkope manier behandeld nu ben ik precies 10 w 5 dgn zwanger en kreeg 2 dagen geleden in de bus een brief met de afspraak 17 dec controle en dan 23 dec voor echo dus op 12 weken controle en op 13 weken echo wat ik dus heel belachelijk vind maar blijkbaar is het hier zo na 10 weken zwangerschap je eerste echo. Ook heb ik met de hs gesproken over mij situatie en dat ik in Nederland meteen naar gynea mocht toen ik erachter kwam v mij 2 de zwangerschap ivm ms en ik een tussenschot in bm maar blijkbaar in uk vinden ze zorg aan patienten niet belangrijk en wat ik dus wel mis in Nl Wou dus ff mij verhaal kwijt hoe ik de dagen tel in onzekerheid
Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar kan je echt zo vroeg al de garantie krijgen dmv een echo? Ik ben nu zwanger van mijn vierde kindje en heb bij alle vier pas na 10 weken mijn eerste afspraak en eerste echo gekregen. Voor je het weet, is het zover! Ik wens je een fijne en goede zwangerschap!
Mwaw nee. Mijn verloskundige heeft weleens toegegeven dat ze nu sinds kort echo's maken met 8 weken omdat steeds meer zwangeren dat willen en er soms flink druk achter zetten. Het heeft verder niet echt waarde voor de vk ofzo.
Een echo met 8 weken is prettig voor je eigen geruststelling (als blijkt dat het goed is) maar het kost ook wat. Als iedereen zo n vroege echo krijgt reizen de kosten de pan uit dus mits geen bijzonderheden is het toch een kwestie van afwachten. Bezuinigingen in de zorg is niet fijn maar aan de andere kant, we willen ook niet nog meer zorgpremie betalen. Tja en dan moet het ergens vandaan komen...
Dat wat je zegt klopt je voorkomt geen mk met een vroege echo maar mijn Vk zegt wel dat als we je onzekerheid vroeg kunnen wegnemen dan doen we dat liever dan dat je denkt dat je bv 10 weken zwanger bent maar het hartje is nooit gaan kloppen. Liefs