Hoi dames, Misschien een stomme vraag.. maar wie had er serieus een voorkeur voor een jochie? Wat mij opvalt in veel topics is dat veel vrouwen erg laten doorschemeren (gewild of ongewild) dat ze een voorkeur hebben voor een meisje. Ik kom eigenlijk bijna geen topics tegen waarin iemand stiekem hoopt op een jongen. Ik heb een poll gemaakt om te kijken of ik gelijk heb of dat het maar gewoon zo lijkt op dit forum. Nu had ik zelf helemaal geen voorkeur deze keer maar een jongetje leek me wel erg leuk, om van allebei 1 te hebben zeg maar Ik ben benieuwd.......
Ja ik had een klein beetje een voorkeur voor een jongetje Op een of andere manier als ik aan kinderen krijgen dacht, dacht ik meestal aan een zoontje. Met een meisje waren wij net zo gelukkig geweest hoor, mijn man had trouwens helemaal geen voorkeur
Als het er op aan komt, maakt het natuurlijk geen snars uit. Een kindje is een kindje en sowieso erg welkom. Maar aangezien wij al een zoontje hebben, zou ik een dochtertje erbij wel erg leuk vinden... Plaatje compleet zeg maar.
Oké, ja idd dat geloof ik ook wel dat je uiteindelijk met allebei blij zou zijn. Maar als ik zo door de topics ga gaat het 9 van de 10 keer over een meisje. Ook wat geslacht raden betreft. Veel echo's waarbij je al redelijk duidelijk ziet dat het een meisje is die worden geshowd en moeten geraden worden. Kan aan mij liggen hoor... maar valt me zo op Dan denk ik 'volgens mij zijn er meer vrouwen die op een meisje hopen dat dat er vrouwen op een jongetje hopen'
Mijn zusjes schoonmoeder wilde heel graag een tweede kleinzoon ipv nog een kleindochter, omdat haar zoons zoveel aan elkaar gehad hadden vroeger. En onze buurvrouw (2 zoons) die heeft het niet zo op meisjes, die vertelde echt opgelucht te zijn toen haar tweede ook een jongen was. Mij maakte het niets uit, ik weet uit ervaring dat het veel belangrijker is dat je een baby gezond mee naar huis neemt, dan of het nou een jongen of een meisje is.
Ik had bij mijn eerste een voorkeur voor een meisje. Ik vond mezelf zo'n meisjesmoeder, ben zelf ook echt zo'n 'meisje meisje' Ik kreeg een zoon en nu zou t me juist superleuk vinden nog n jochie erbij. Jongens zijn echt leuk
Nou, dit gaat heel raar klinken. Ik had ooit een "soortement" voorkeur voor een jongen. Wij hebben 1 kind en daar blijft het bij en het is een meisje geworden. Ik herken me in het verhaal van Peggy. Ik was altijd een beetje een Tomboy, opgegroeid met grote broer en speelde bijna enkel met jongens en jongensspeelgoed. Ik kon me niet voorstellen om met meisjesspeelgoed te spelen. Tijdens mijn zwangerschap was ik er sterk van overtuigd dat het een jongen was, ik had enkel jongensnamen in m'n hoofd maar of het nou echt een voorkeur was weet ik niet. Meer een soort angst denk ik; ik wist niet of ik wel geschikt was als meisjesmama. Toen ik hoorde dat het een meisje werd was ik verbaasd. Op het moment dat de verloskundige bij de 20 wekenecho zei: 'ik zie drie streepjes', zei ik heel verbaasd: 'een meisje, echt???.' Nou het is helemaal goed gekomen hoor. Ze blijkt nu al veel meer een meisje-meisje te zijn dan ik. Ik ben al heel goed aan het worden in staartjes maken en de kleur roze prijkt overal met trots. Ik zou nu niets liever meer willen. Ik vind het apart dat ik ooit gedacht had dat ik daar niet zo geschikt voor zou zijn. Ze vertederd me nog elke dag en het is leuk om een soort kindversie van jezelf te zien.
Wij hadden geen voorkeur, ik geloof erin dat het "is zoals het moet zijn" Wel veel mensen die zeiden "een jongen en meisje zou wel het leukste zijn he!" Maar dat zal ik nooit bevestigen, want het is allemaal even bijzonder vind ik! Toen we hoorden dat we idd een jongen en meisje verwachten waren we hier uiteraard wel echt dolgelukkig mee! We hadden echt zoiets van "wauw een zoon en een dochter! Hoe bijzonder om het allebei mee te mogen maken!" Dus ik kan wel begrijpen dat als je al het een hebt, je een beetje gaat verlangen om ook het andere mee te mogen maken en dus in die zin een "voorkeur" hebt. Zolang je geen "afkeur" hebt voor het andere is dat ook helemaal niet erg vind ik. Lees ook wel iets vaker dat vrouwen een voorkeur voor een meisje hebben.. Ik ben zelf echt een meisje-meisje en in die zin vind ik het ook superleuk om een dochtertje te mogen krijgen! Maar zoontje is net zo speciaal en gewenst uiteraard
Ik heb echt oprecht geen voorkeur. Mensen om me heen geloven het vaak niet. Die blijven maar zeggen Jaaa maar nu een jongen zou je toch wel het leukste vinden?! Nee dus. Maakt me niet uit! En gezondheid even daargelaten. Onze dochter is/was niet gezond. Toen kreeg ik te horen je zal wel blij zijn dat het een meisje is want dat zijn vechters.. Echt serieus ik vind mensen zo raar. Vind trouwens niks mis met een lichte voorkeur hoor. Heeft m'n man ook. Die wil graag een zoon. Maar zolang je maar niet intens teleurgesteld bent als het het andere geslacht is.
Ik had Een lichte voorkeur voor een jongen. Idd ben ook een meer stoerder type van mijzelf en ik kende in mijn omgeving veel kleine jongens en weinig meisjes. Mijn man wilde heeeel graag een meisje. Het is een meisje en ik wil niks anders meer. Ik heb zelfs heel veel roze! Oo het is fantastisch een meid en als ik ooit een tweede wil...denk ik dat ik nu nog een meid wil... haha
Ja hier lichte voorkeur voor een jonge.. Maar dat komt misschien ook omdat ik er na twee zonen zo aan gewend ben. Bij de twee jongens geen voorkeur maar ik heb op een of andere manier mijn hele leven al geweten dat ik twee zonen zou krijgen.. Dus dat was voor mij geen verassing.
Ik heb geen duidelijke voorkeur gehad. Bij de eerste niet en bij de tweeling had ik zoiets van een jongen erbij lijkt me leuk, maar twee meiden vormt een heel meidengezin. Ook leuk. Dus het maakte me helemaal niks uit.
Ik had nu wel een lichte "voorkeur" voor een jongen. Baby komt bij onze zoon op zijn kamer erbij en dat was dan natuurlijk wel het meest praktisch.. Ze schelen straks ook maar +- 15 Mnd dus leek me voor hem leuker. Zelf vind/vond ik mezelf echt een meisjes mama. Ik hou wel van de jurkjes vlechtjes enz bij mn zoon had ik echt zoiets "een jongen...wat moet ik daarmee" maar het is een geweldig kind. En hebben we geluk dat we nog een klein ventje erbij krijgen ♡ Maar.. het belangrijkste is natuurlijk dat ukkie gezond Lijkt te zijn.
Hier vond vooral mijn omgeving dat we bij de tweede vast zouden hopen op een jongen. Ik was juist dolblij toen ik hoorde dat onze tweede een meisje was, ik heb zelf een jongere zus en wij zijn beste vriendinnen. Toch had ik niet echt een voorkeur, een broertje had ik ook geweldig gevonden. Bij de derde bleek ik zwanger van een knul, mijn geluk kan niet op! Heel mooi om dat ook mee te mogen maken. Maar ik was even blij met nog een meiske geweest Drie gezonde kindjes, ik prijs mezelf gelukkig!
Ik had bij beide zwangerschappen een voorkeur voor een jongetje. Bij de 1e wist ik het ook gewoon zeker, een jongetje. Bij deze zwangerschap hoopten we stiekem ook weer op een jongetje, hoe leuk zouden 2 broertjes zijn. Maar mijn gevoel zei een meisje en dat klopt ook. Maar dat maakt niks uit. Een meisje is ook meer dan welkom!
lastig in te vullen de pol bij de eerste hoopte ik heel erg op een jongen bij de 2de ook bijde waren ook jongens bij de 3de hoopte ik toch wel op een meisje en dat is het ook en bij de laatste eigenlijk geen voorkeur we krijgen nog een zoontje
Ik weet niet of ik echt een voorkeur had, maar bij mijn oudste had ik zo'n sterk gevoel dat het een jongen was, dat ik best had moeten wennen als dat niet zo was geweest. Bij de tweede had ik veel minder een voorgevoel en daardoor ook echt geen voorkeur. Het was weer een jongen, helemaal leuk . Nu heb ik weer geen voorgevoel of voorkeur.
Ik had bij de eerste echt voorkeur voor een jongetje. Vond mezelf absoluut geen meisjesmoeder. Maar het werd toch echt een meisje! Nu ik zwanger ben van de tweede lijkt nog een meisje erbij me vreemd genoeg minstens zo leuk als een jongen