veel hoofdpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by maria33, Dec 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maria33

maria33 Nieuw lid

Dec 7, 2010
    3
    0
    0
    moeder
    nederland
    hallo
    ik ben 35.4 weken zwanger en heb de laatste tijd veel last van hoofdpijn.
    eigenlijk elke dag wel meerdere keren
    ook heb ik last van hoge rugpijn tussen mijn schouders en heel veel vocht vasthouden in mijn voeten en onderbenen
    bij elke controle is mijn bloeddruk wel altijd oke
    hoort dit bij de zwangerschap? ik herken het eigenlijk niet van mn vorige zwangerschappen
    wel dat vocht vasthouden in mijn voeten maar dat deed nooit pijn, en nu dus wel

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen,

belangrijk is dat je goed water drinkt in de zwangerschap. Zowel voor je hoofdpijn als voor het vocht dat je vasthoudt. Weinig drinken kan hoofdpijn veroorzaken. Daarnaast kan het ook door de hormonen komen of migraine zijn. Belangrijk is, dat als je bloedruk goed is en je drinkt genoeg water, dat je toch even laat kijken naar die hoofdpijn. Mogelijk kan je langs de huisarts gaan. De hoge rugpijn wordt vaak veroorzaakt door een veranderende houding door een groeiende baarmoeder. Wees je bewust van je houding, draag geen hoge hakken, til geen zware dingen, draag een band om je buik te ondersteunen en kantel je bekken en span je bekkenbodemspieren aan als je opstaat. Daarnaast helpt zwemmen goed tegen deze klacht. Het houdt de spieren soepel. Succes!

Groetjes Monique

3. maria33

maria33 Nieuw lid

Dec 7, 2010
    3
    0
    0
    moeder
    nederland
    bedankt voor je reactie
    groetjes maria

Share This Page