wie heeft er tijdens de zwangerschap een glucose dagcurve laten maken? mijn vk wil dat ik dit laat doen maar het is een beetje vaag allemaal, zij had het over om 8.00 - 12.00 - 15.00 prikken. 8.00 nuchter, 12.00 en aansluitend lunch, en dan 15.00 nog een keer. nu wil ik dit bij mn huisarts laten doen, en die komt opeens aanzetten met 8.15 - 10.30 - 13.00 : heb de huisarts wel zo ver dat ze dit op de tijden van het ziekenhuis gaan doen (dus 8.15-12.00-15.00) maar ik snap er ff niets meer van hoe het nu zit wat je wanneer eten mag! de een zegt net eten als anders, de ander zegt alleen ontbijt en lunch en geen tussendoortjes... heb het ziekenhuis al gebeld maar ik kreeg tot 2x toe iemand te spreken die me niet echt duidelijk een antwoord geven kon! heb weinig zin om nog een 3e keer te bellen dus graag zou ik van iemand die ook een dagcurve heeft laten maken, horen hoe het er bij jou aan toe ging, ik neem aan dat er vast wel een richtlijn is voor zoiets?
Hoi! Ik moet ook een dagcurve doen, omdat er diabetes in de familie voorkomt. Met 24 weken moet ik om 8.00 (nuchter), 9.30 (1,5 uur na het eten), voor de lunch, 1,5 uur na de lunch en voor het avondeten meten. Kun je niet een leen-metertje krijgen om dit thuis te doen? Succes! Groetjes Jessica
Hoi, Het is dus de bedoeling dat je gewoon eet wat je normaal ook eet, niet veel meer of minder. Nuchter moet je volgens mij onder de 5.6 zitten en anders tussen de 4 en 10. Groetjes Jessica
weet iemand wat de reden is dat de tijdstippen van prikken nogal verschillen? de een krijgt heel andere 'priktijden' mee dan de ander? ik mag het idd niet thuis doen. ze wilden het allerliefst dat ik t in t ziekenhuis zou doen maar heb uiteindelijk geregeld dat de huisartassistente het gaat doen, scheelt me heel wat gereis en oppas geregel enzo