Hoi meiden! Vanmorgen heb ik mijn eerste echo in het ziekenhuis gehad. Eerst ging ze een uitwendige echo maken, maar dat lukte niet en toen toch maar inwendig. Ze moest eerst even zoeken maar toen vond ze het (hem/haar) toch. Nog piep en piep klein maar wel met een mooi knipperend hartje. Het was ook moeilijk om op te meten maar het was 5,2 mm en ik was 6 weken en 2 dagen zwanger. (ik dacht zelf 6 weken en 5 dagen) Kan het dan zo zijn dat het later is ingenesteld en dat je daarom korter zwanger bent of kan dat niet en heeft het puur met het tijdstip van bevruchting te maken? Weet namelijk precies wanneer mijn eitje is geweest. Alles zag er goed uit maar ze zei er wel bij: Je hoeft nog niet de vlag uit te hangen hoor, want er kan nog van alles gebeuren. Ze zal het vast wel goed bedoelen, maar dat wilde ik even niet horen op dat moment.
Dat werd tijdens de eerste echo ook tegen mij gezegd! Niet erg tactisch vond ik dat. Maar ik heb me maar vastgehouden aan wat de huisarts zei: "als ik mee mocht doen in een loterij waarin ik 85% kans had op de hoofdprijs, twijfelde ik geen moment en deed ik mee!" De meeste zwangerschappen verlopen goed en eindigen met een prachtige baby! Gefeliciteerd.
Ik vind dat nou echt een verkeerde opmerking, ze moeten echt daarmee stoppen want je ben al een beetje onzeker omdat je nog in een vroege stadium zit en nu maken ze je helemaal onzeker. Ik ben blij om te horen dat alles goed is en geniet er maar lekker van. Groetjes Jolie
8) Cool Van harte gefeliciteerd ! Hopenlijk gaan ze mij maandag niet op die manier zitten 'opvrolijken'. Wel zeggen ze vanaf dag 1 van je IVF-ICSI behandeling niet te ver vooruit te kijken... dat was realistisch en vriendelijker
he silly, fijn van je echo! helemaal top ik heb hem dinsdag gehad... 6 weken 2 dagen..dus wel lopen gelijk op. wanneer mag jij weer? ik 2 januari
maar aan de andere kant... is het ook zo dat je met een week of 7 nog in een erg risicovolle periode zit... natuurlijk is de kans dat het goed gaat erg groot... maarja je bent dan nog steeds maar een week of 7... denk dat ze het goed bedoelen hoor, als ze dat zeggen.....
@female, ik geloof ook best wel dat ze het goed bedoeld, en het is ook realistisch wat ze zegt, maar op dat moment kwam het niet zo leuk over.... @marloes80, ik mag 8 januari weer. Precies 4 weken later. Als het goed is ben ik dan 10 weken en 2 dagen. Jij wat eerder. Lekker vooruitzicht. Hoe groot was jou frummel?
onze frummel was 5 mm... Ik mag 3 weken later idd en ben dan als goed is 9 weken en 2 dagen... Vind het allemaal weer wel erg spannend, maar deze zwangerschap voelt wel anders, dan de 1e. Bij jou ook?
Silly een kloppend hartje is al een heel goed teken hoor! Ik wist ook zeker wanneer mijn ei was. Ik had ovulatie testen gebruikt. Net als bij jou gaven ze met de termijn echo 3 dagen korter aan. Met 13 weken heb ik nog een combi test met echo gehad en afgelopen week de 20 weken echo. Alles groeit prima zo als het groeien moet. Zal dus wel iets bevruchting te maken hebben. Niet druk om maken dus. Voorlopig reden genoeg voor een positief gevoel meid!