Groeiecho, wie ook?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door dreamcatcher, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik krijg woensdag voor het eerst een groeiecho. Vind het best wel een beetje spannend maar stiekem ook best leuk om even te kunnen kijken.

Schatten ze alleen het gewicht of ook de lengte?
    Ik ben dan inmiddels 36.4 (banner klopt niet helemaal)
    Hoe groot werden jullie kindjes geschat rond dat termijn? Dan heb ik even wat vergelijkingsmateriaal.

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb een groeiecho gehad met 30 weken en met 32 weken. (Ivm zwangerschapsdiabetes)

Tijdens de 32 weken woog hij z'n 1941 gram.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb vorige week een groeiecho gehad en krijg dit nu elke 3 weken. Maar ik ben nog lang geen 36 weken ;)

Wat ik je wilde zeggen is dat je als het goed is na afloop te horen krijgt op welke lijn je kindje zit qua groei. Je weet dan gelijk of dit gemiddeld is. Maar probeer in je achterhoofd te houden dat 1 groeiecho vrij weinig zegt. Je hebt vaak meerdere metingen door dezelfde persoon nodig en dan krijg je een betrouwbaar beeld.

4. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Bij m'n zoontje groei echo gehad met 35 weken. Weet ff niet meer wat gewicht was maar kwam toen uit op p50 (dus gemiddeld). Hebben geen lengte gemeten toen, wel naar vruchtwater gekeken. Dikke week later is hij geboren, gewicht was toen net op lijn p25 (2700 gram) dus toch wel kleiner dan geschat.

Heb nu vrijdag extra groeiecho met 28.4 om groei te checken. Ze was met 20 weken wat aan kleine kant en wilden voor zekerheid nog een keer checken. Blijft toch spannend zo'n echo. Tis een hele drukke en sterke baby dus heb niet direct zorgen maar wetende dat onze zoon kleiner was dan geschat vind ik zo'n extra meting wel prettig!

5. dreamcatcher

Bedankt voor de reacties dames!

@Prettykitty Dat klinkt vrij groot voor 32 weken of heb ik het dan mis? Dacht hier op het forum wel gelezen te hebben dat kindjes wat groter zijn wanneer de moeder zs diabetes heeft

@Bailief Bedanky voor de tip. Daar heb ik echt veel aan. Ben echt een leek met dit soort dingen. Ik krijg nu een groeiecho omdat bij mijn zoontje hij de laatste week niet leek te groeien. Na de geboorte (38.1) bleek de placenta volledig verlkalkt te zijn. Weet ook niet of ik er nu meerdere krijg

@Humtum
    Oh dat is inderdaad een flink verschil met de mening. Zo zie je maar dat het niet altijd precies klopt. Kan me goed voorstellen dat het prettig is dat ze dit keer toch extra controleren

6. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Hier met 33 weken 2100 gram ☺️

dreamcatcher vindt dit leuk.
  7. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    @dreamcatcher Nee, ik was daar ook erg bang voor. Maar dat viel juist erg mee. (Hij loopt wel 6 dagen voor op groei)
    En ze schatten dat hij bij de geboorte tussen de 3700 en 3800 gram zal wegen.

Ik heb zwangerschapsdiabetes, maar vergeten te vermelden dat mijn waardes wel elke keer heel goed zijn. (Ik heb de "stempel" gekregen na het drinken van het drankje! De uitslag was echt ABSURD hoog. 12.1 :eek:)
    Maar als ik prik, zijn mijn waardes juist heel goed. Dus is een beetje gek! (Hopen dat ze ook goed blijven) ;)

8. dreamcatcher

Oh haha zo zie je maar dat ik echt een leek ben wat dat soort dingen betreft. Sorry!
    3700/3800 bij de geboorte valt inderdaad enorm mee. Dat moe wel een flinke geruststelling voor je zijn. Wat gek dat je waardes alleen na het drankje zo hoog waren. Maar toch beter dat het verder wel goed is

Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Geeft helemaal niks hoor! :D
    Ja zeker weten. Ik was ook bang dat het een reuzebaby zou zijn! :roflmao: Maar viel gelukkig erg mee. (Al is het natuurlijk een schatting, maar moet zeggen dat ze echt super nauwkeurig hebben gemeten. Dus denk dat ze wel aardig in de buurt zit)

Ja gek he de waardes? Hopen dat het zo goed blijft gaan.

10. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik heb een groeiecho gehad met 26 weken en vandaag tijdens de liggingsecho hebben ze hem opnieuw gemeten. Hij werd vandaag 2635gr geschat en bij geboorte schatten ze 7 pond.

11. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik heb bij alle zwangerschappen een groeiecho gehad. Lengte, hoofdomtrek, buikje etc en gewicht.

Ben 37 wk en deze bib is een P10 kindje. Niet groot dus. Gemiddeld zat het ergens rond groei overeenkomstig met wk35/36.
    De andere kindjes waren ook P10 kindjes en beiden geen zes pond met de geboorte. In mijn geval prima en ook in verhouding tot mijn eigen postuur

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb bij mijn dochter ook regelmatig groei echo's gehad. Er werd steeds gezegd dat ze fors was, en op een gegeven moment werd er zelfs gezegd dat het een 10 ponder zou worden met 40 weken. Mijn dochter is met 41.1 weken gehaald en woog 7 pond.. Bij mijn zoon zaten ze er ook flink naast, dus ik heb bij mijn dochter alle uitslagen met een flinke korrel zout genomen. Zeker groei echo's na 36 weken kunnen een vertekend beeld geven, omdat de baby al te groot is voor een goede meting (heb ik me laten vertellen). Ze schatten het gewicht en de lengte.

13. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik had bij 35+6 een liggingsecho en toen hebben ze ook de groei gemeten. Niet alles was meer even goed te meten omdat ze al volledig was ingedaald. Ik heb geen P of exacte waardes te horen gekregen maar ze zeiden dat ze iets kleiner dan gemiddeld zou zijn als ze geboren zou worden op de UD. Ze is geboren op 39+0, woog 3160 gr en was 48 cm.

14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Met 30 weken was het geschatte gewicht 1760 gram.
    Vorige week met 35 weken 2900 gram.
    Verwachten dat ze met 40 weken boven de 4 kilo zal zitten.
    Verder geen algemene lengte, is ook niet te meten natuurlijk. Ze meten het bovenbeen, het hoofd en de buikomvang.
    Hier lag hoofd en been rond p70 dacht ik en buik op p95.

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Hier de laatste groei echo gehad met 35.4 weken. Kindje werd toen geschat op 3400 gram, vorige week werd het al geschat op 3600 gram dus ik ben benieuwd wat het morgen gaat zijn.:roflmao:

16. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Onze dochter werd geschat op 2150gr met 35 weken. (Klein meisje)

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Vandaag liggingsecho/groeiecho gehad. Bijna 36wk, geschat gewicht nu is bijna 2900g. Buik gemiddeld, benen ver boven gemiddeld.

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Onze jongste werd met 35+1 geschat op 2891 gram en zou met 40 weken dan ongeveer 3800 gram wegen. Ze was bij de geboorte met 39+4 4666 gram.

19. dreamcatcher

Ik reageer even in een keer ipv op iedereen apart. Dan kom ik erin om haha.
    Maar wat een verschillen zeg qua schattingen. En ook apart om te lezen dat ze er soms zo enorm naast kunnen zitten zoals bij @rijo

20. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    Hier werd ons meisje met 30 weken 1780 gram geschat. P lijn 71.
    Wel grappig want alles zat op de gemiddelde lijn ( p50) behalve de beentjes ( de beentjes zaten op p95). Waarschijnlijk een kindje met lange beentjes maar verder wel gemiddeld. Dus verwacht zo'n 6.5 - 7 pond denk ik. A.s. maandag heb ik weer een groeiecho( ben dan 34+4)

Deel Deze Pagina