Hee meiden, Ik ben vorige week naar de verloskundige geweest voor een gesprek en mijn buik bleek groter te zijn dan normaal. Ik had wel het idee dat ik voor een eerste kindje al een behoorlijke buik had, maar de verloskundige gaf aan dat ik niet heel erg voorliep en het dus niet zorgelijk zou zijn. Nu meet ik net mijn buik opnieuw, ik had namelijk de afgelopen dagen een gevoelige zware buik, en nu blijkt hij ruim een cm toegenomen te zijn... Moet ik nu de verloskundige bellen om dit te melden of moet ik het laten voor wat het is? ik kan online ook niet veel over een te snel groeiende buik vinden..
Mijn baarmoeder loopt qua groei 7 weken voor, omdat het mijn tweede is gaat het sneller. Volgens mijn vk geen probleem. Het gaat erom of het kindje wel gewoon volgens de curve groeit heb ik van mijn vk begrepen. Een grote baarmoeder betekent dus niet gelijk een te groot kind. Gaat het bij jou puur om je buik? Dan zou ik me namelijk niet zo druk maken.
Volgens mij heeft de een ook meer vruchtwater dan de ander..dat bepaald natuurlijk ook de grootte van je buik. Als je je er zorgen over maakt zou ik gewoon even bellen hoor..kan geen kwaad toch?
Mijn buik was elke zwangerschap heel groot maar ik droeg ook zware kindjes en buik liep steeds 6 tot 8 weken voor in groei. Kon geen kwaad trouwens; )
De buik waar ik nu mee loop is zo groot dat niemand wij wil geloven dat ik amper op de helft ben. Men denkt dat ik binnenkort zal moeten bevallen. Maak je geen zorgen hoor. Zolang beeb goed groeit
Bedankt voor de reacties! Ik maak me verder niet druk in dat geval. Als de baby niet goed zou groeien, zou er vast wel ingegrepen worden.