Rare vraag.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door rsky, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rsky

rsky Niet meer actief

Hi...

Kleine vraag...
    Aanstaande juni heb ik al 3 jaar mijn mirena spiraal. Dit gaat goed, ben elke maand netjes optijd ongesteld. Wel wat klachten, maar alles beter als de pil.
    Nu ben ik 28-1 ongesteld geweest tot 2-2. En dan niet een beetje maar echt heel flink!
    11-2 had k me eisprong en ook "geklust" k hou me er verder nooit mee bezig want ondanks dat de wens er wel is, staat het nog niet in de planning.
    Nu komt het volgende. 17-2 viel tijdens het douchen ineens me spiraal eruit :$ niks gevoeld, niks geen pijn gehad gewoon pats boem hier is die. Je snapt, ik word gek!
    Maar ook nog geen bloeding of dergelijke inmiddels...

Vertel me aub dat die nog komt, of me ongesteldheid. Dat moest ik eigenlijk de 25e worden, maar kan ik zeker wel vergeten nu?

Alvast bedankt ;)

2. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap je vraag niet... ben je bang dat je zwanger bent?

3. rsky

rsky Niet meer actief

Nou dat lijkt me niet aangezien ik tijdens ons momentje de spiraal nog had (niet wetende Hoe die nou heeft gezeten) maar kan het? En mijn vraag is meer, hoe kan k nou niet bloeden nadat het spiraal eruit is...

4. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Wss omdat je cyclus weer op gang moet kome... dat is t zelfde met anticonceptiepil

5. rsky

rsky Niet meer actief

Maar 2.5 jaar lang is me cyclus gewoon geweest. Elke maand eisprong gevoelt. En elke maand keurig ongesteld. Altijd op tijd. Mijn vraag meer omdat ik toevallig in meerdere topics lees dat de dames zo bloeden na het verlies/verwijderen van de spiraal....

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar verwijderen gaat met wat meer "geweld" als een spontaan verwijderd spiraal

Qua datum zou het best kunnen, het duurt echt een paar dagen van eisprong tot in nesteling en in dje tijd was je eitje dus nog in je ei leider en kwam je spiraal er al een beetje uit. Ik ben benieuwd!

7. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Snap ik, maar toen had je lichaam de spiraal als soort "hormoon", zoals andere de pil. Nu moet je lichaam het zelf doen.. lijkt mij...
    Maar ik snap wat je bedoelt maar wat ze hierboven zegt, die wordt met wat meer "geweld" verwijderd.
    Misschien de huisarts vragen voor advies?

8. rsky

rsky Niet meer actief

Bedankt dames!
    Heb sinds gister af en toe bruine afscheiding bij t afvegen. Vandaag ook nog 2x ofzo. Verder niks.
    Heb even info gewonnen bij me grote vriend Google en die zegt 5 tot 8 dagen na eisprong kans op innestelbloeding. Argh.... k hoop stiekem dat mijn ongesteldheid gewoon komt op de 25e zoals de bedoeling was. Al moet ik toegeven dat t ook wel kriebelt mocht t wel zo zijn... We wachten rustig af....

9. rsky

rsky Niet meer actief

Inmiddels echte bloeding... kan ik dit zien als ongesteldheid? Of is t nog van het verliezen van de spiraal?

10. rsky

rsky Niet meer actief

Argh wat houd me lichaam me voor de gek! Niet ongesteld. Wel bruinig bloed. Soms beetje rood erbij... snap er niks van.... is dit nog van de spiraal?

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vind het inderdaad een beetje een rare vraag. Je hebt een spiraal. Je hebt het over je eisprong. En je hebt het over "klussen", een ander woord voor "kindje maken".
    Je probeert of probeerde dus dwars door de spiraal zwanger te worden?
    :(

Met een spiraal heb je inderdaad gewoon ern eisprong, alleen de spiraal voorkomt innesteling van het eventueel bevruchte eitje.

Want het eitje wordt niet standaard bevrucht. Dan moet je mazzel hebben.
    Innestelbloed is niet standaard bij het ontstaan van een zwangerschap. Innestelbloed komt vaker niet dan wel voor. Hier nooit gehad in elk geval.

Je had een hormoonspiraal? Die is er dus uitgevallen en nu moet je lichaam het weer zonder de hormonen van de spiraal regelen.

Ik denk dat je gewoon een lichte menstruatie hebt, maar je kunt uiteraard altijd een zwangerschapstest doen. Negatief, dan helaas niet zwanger en dan kun je je richten op je komende eisprong.

Succes met testen!

12. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    Persoonlijk denk ik niet dat deze bloeding komt van het verlies van het spiraaltje.
    Je hebt steeds keurig je menstruatie gehad dus om je eigen cyclus. Het spiraaltje zorgt ervoor dat de innesteling niet mogelijk is en dat de zaadcellen niet tot amper langs het spiraaltje komen. Je hebt wel steeds keurig en eisprong gehad, anders zou je niet steeds keurig ongesteld worden.
    Ik vrees alleen dat door je heftige menstruatie het spiraaltje los is komen te zitten (of zat al niet op z'n plek meer, en daardoor al ergere menstruatie)
    Dus het geklus wat jullie gedaan hebben kan wel eens raak zijn geweest. .... tevens als het spiraaltje eerder al niet goed meer zat kan het baarmoederslijmvlies ook al dikker zijn voor een innesteling. .....
    Het blijft afwachten tot je menstruatie zou zijn. Eventueel een dag of 2 ervoor testen? Als de bloeding die je nu hebt niet verder doorzet als menstruatie. ..
    Succes.

13. rsky

rsky Niet meer actief

hi dames....

Be happy: Het is indd een rare vraag. Ik zal mezelf iets duidelijk maken. Onze wens voor een 2e kindje is heel groot, maar op dit moment om verschillende redenen niet de juiste timing.

Ik heb een zoontje van 2.5, deze is na 10 jaar een zware pil er dwars door heen gekomen. Niet ziek geweest of vergeten.
    Ik heb de spiraal gekregen omdat een pil voor mij niet werkt.
    Met de spiraal ben ik elke maand netjes ongesteld en heb ik me eisprong. Dat weet ik omdat ik dit ook allemaal bij houd in een app, en omdat ik het voel. Dit omdat ik zelf van duidelijkheid houd, en niet graag nog een verrassing heb. IK zeg klussen, omdat ik sexen of dergelijke zo boers vind staan... sorry als dat verwarring schept. En nee, ik probeer dus niet door me spiraal heen zwanger te worden ;)

normaal gesproken moet ik de 25e dus ongesteld worden, ik verwacht dat dit niet gebeurt... Aangezien ik nu bruinige rotzooi verlies, niet veel maar genoeg om een tampon te gebruiken. Dit sinds gister.

Bedankt iig, ook labmuisje78.... Heb net 2 testen gehaald, k zal eens kijken wanneer ik ze doe....

14. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik ben erg benieuwd.
    Wanneer ga je testen?

15. rsky

rsky Niet meer actief

Heb gister getest... witter dan wit... maar de bloeding heeft toch doorgezet... kan ik dit rekenen als menstruatie?

16. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Dat denk ik dan wel ja. :)

17. rsky

rsky Niet meer actief

Oke mooi... dan kan k nu verder met een plan de campagne... heel erg bedankt meiden

Deel Deze Pagina