even een vraagje, ik had gister een positieve test en ben dus zwanger, moet je nu al de huisarts gaan benadere en evetueel een verloskundige?
Gefeliciteerd! Je kunt vanaf nu bellen met de huisarts en de verloskundige, maar je mag ook best nog even wachten bv tot 6 of 7 weken of zo. Tenzij je eerder een miskraam hebt gehad of onder behandeling bent bij een gyneacoloog. Als dat niet het geval is krijg je pas na de 10e week een 1e echo. groetjes en geniet ervan!
je huisarts kun je vast op de hoogte stellen hiervan. Daarvoor hoef je er verder niet naartoe, maar dan kunnen ze er eventueel rekening mee houden. En je kan als je wil, alvast een verloskundige bellen. Je eerste afspraak daar is meestal tussen de 8 en 11 weken. Maar je kan dus ook nog even wachten. Ik heb zelf vrij snel gebeld allemaal vond het wel een soort van bevestiging, ook al vond ik het anderzijds, super eng!
Van harte gefeliciteerd! Bellen kan altijd, maar de meeste verloskundigenpraktijken hebben tegenwoordig ook een internetsite waarop ze hun werkwijze hebben staan.. Kun je ook meteen uitzoeken welke praktijk het beste bij jou en je partner past! Geniet ervan!