Echo & toch nog onzeker

Discussion in 'Zwangerschap' started by Joanne92, Nov 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Hoii allemaal!
    Ik ben volgens mijn laatste menstruatie berekening nu 3 maanden zwanger.
    Afgelopen donderdag had ik mijn echo, zo mooi was zo prachtig de kleine bewoog heel veel en alles was in orde
    Alleen volgens de echo was ik pas 10 wk& 4 dagen. Ik moet 4 dec terug voor de exacte berekening omdat de kleine
    Zo bewoog& omdat het heel laag lag? Ik denk zelf dat
    Ik verder ben maar nu dus toch onzeker (wel of niet die 12 wkn al door?)
    Ook zei de verloskundige dat ik een kleine vleesboom heb en dan niet aan de kant van mijn ingang maar aan de bovenkant dus dat het niet gevaarlijk is voor de kleine en ook niet een bevalling in de weg staat.
    Maar toch maak ik me zorgen en googlen helpt al helemaal niet mee. Wie heeft er een beetje antwoorden op mijn vragen? Ik ben in de wolken van mijn kleine maar toch na de echo NOGsteeds onzeker

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hoe lang waren je cycli? Want de berekening op basis van laatste menstruatie gaat uit van 28 dagen met de eisprong precies op dag 14. Dat klopt lang niet altijd. ;)

3. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Ja ik was pas 2 maandjes gestopt met de pil en ze waren iets langer dan 28 dagen 🙈
    Zou mss wel kunnen dan maar had het idee dat ik al verder was

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Als je pas net gestopt was met de pil kan het echt prima gebeuren dat je een keer een latere eisprong hebt gehad. En een latere eisprong betekent dat je korter zwanger bent dan je denkt op basis van je laatste menstruatie.
    Als de echo er goed uitziet zou ik proberen me niet teveel zorgen te maken!

5. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Dit dus :). Ik dacht juist dat ik korter zwanger was bij m'n eerste echo maar werd toen een week vooruit gezet. Had een superregelmatige cyclus qua dagen maar blijkbaar kwam die eisprong niet precies in het midden haha. Probeer niet te veel te googlen. Als de verloskundige aangeeft dat de vleesboom geen kwaad kan zou ik daar op vertrouwen!

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    dit gebeurt vaker dan je denkt hoor

in principe berekenen wij de zwangerschap aan de hand van de laatste menstruatie hier krijg je dus eigenlijk altijd 2 weken cadeau, de echo daarentegen geeft een duidelijkere tijd naar aanleiding van grote van de foetus en zak, en kun je soms de 2 weken weer inleveren, de kans op een miskraam na een goede echo neemt aanzienlijk af dus ik zou mij geen zorgen meer maken, heerlijk genieten, de kans is overigens ook weer aanwezig dat je bij een volgende echo weer een week vooruit word gezet omdat het nu echt om millimeters gaat en die millimeter net dat verschil kan maken, ook de vleesboom geen zorgen om maken dit is veel gehoord en vertrouw op de echoscopiste en je lichaam

7. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Dankjulliewel voor de peptalk, doet me goed/
    Wil gewoon dat alles goed komt met me kleine, hoorde het wel vaker maar merk nu zelf na de eerste echo helemaal verliefd op zo een klein mensje in mij.
    Om de vleesboom maakte ik me het meeste zorgen. Had er nog nooit van gehoord en googlen moet ik maar niet meer doen🙈

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Sorry, maar die "2 weken weer inleveren" is niet waar ;)

Als je op een echo 2 weken korter zwanger bent, dan is dat omdat je eisprong 2 weken later is geweest. De 2 weken voor de eisprong blijf je altijd 'cadeau' krijgen. Dat is nou eenmaal de telling.

Als je een eisprong 100% zeker weet (zoals bijv. bij een IVF vanwege de punctie) wordt de termijn ook niet aangepast op basis van de echo, maar wordt de termijn obv de punctie aangehouden. Sterker nog, de termijn mag niet eens aangepast worden. Het is landelijk protocol om dan de punctiedatum als uitgangspunt te nemen. Met 2 weken cadeau ;)

9. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik ben zwanger geraakt met een eisprong op dag 19/20 en cyclus van 29 dagen. Het is juist goed dat die kleine veel beweegt! Niet te druk maken :)

10. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Oke :)! Ik schrok heel erg van de vleesboom. Klinkt heel eng als je daar ligt en in de wolken bent.
    Verloskundige zei er niet veel over behalve dat et vaker voorkomt.
    Maar dan ga je googlen en dat helpt niet echt bij mijn bezorgdheid

11. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    google-en werkt nooit, probeer het ook niet meer te doen want het maakt je erg onzeker. als de verloskundige zegt dat 't goed is, een beetje vertrouwen hebben. :) geniet er van

12. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Nee maar googlen doet elke onzekere vrouw wel ondanks dat je weet dat het niet goed is🙈
    Ik moet ook niet zo stressen, is ook niet goed .. dacht ook bijmezelf het komt zoals het komt ik kan er toch niks aan veranderen.
    Maar wil gewoon dat alles goed gaat met mijn beebje

Share This Page